Δευτέρα 16 Φεβρουαρίου 2009

Απάντηση Μαγκριώτη για τη Στερεά

Σχετικά με τη σημερινή επίσκεψη και ομιλία του κ. Καραμανλή στο Νομό Φθιώτιδας, ο Πολιτικός Εκπρόσωπος του ΠΑΣΟΚ για τα Δημόσια Έργα και Βουλευτής Α΄ Θεσσαλονίκης κ. Γιάννης Μαγκριώτης, έκανε την παρακάτω δήλωση:


«Ούτε το χιόνι δεν μπόρεσε να καλύψει την εικόνα της απόλυτης εγκατάλειψης της Στερεάς Ελλάδας και ειδικότερα του Νομού Φθιώτιδας, από τον οποίο διέρχονται σχεδόν όλα τα χερσαία δίκτυα των υποδομών της χώρας (Αυτοκινητόδρομοι ΠΑΘΕ & Κεντρικής Ελλάδος (Ε65), Σιδηροδρομικός Άξονας Θεσσαλονίκης – Αθήνας).
Οι κάτοικοι της Φθιώτιδας, μόνο πρόσθετα και ακριβά διόδια πληρώνουν και θα πληρώνουν (σε 4+1 περιοχές του νομού) και είναι αμφίβολο αν θα υπάρξει αναπτυξιακό και κοινωνικό θετικό αντίκρισμα στο νομό. Οι κάτοικοι της Φθιώτιδας μόνο υποσχέσεις έχουν αποκομίσει από τη σημερινή πολιτική ηγεσία για τις υπόλοιπες υποδομές τους, όπως ο Οδικός Άξονας Λαμίας – Καρπενησίου).

1. Τα τμήματα του ΠΑΘΕ παραδίδονται ανολοκλήρωτα και χωρίς ποιοτικούς ελέγχους,(αφού εδώ και 3 χρόνια ο ΕΣΠΕΛ δεν λειτουργεί), για προπαγανδιστικούς λόγους.
Δεν κατασκευάστηκαν τα αναγκαία αντιπλημμυρικά έργα για την προστασία τόσο της παραγωγής και των οικισμών, όσο και των έργων της περιοχής.
Δεν κατασκευάστηκαν και δεν κατασκευάζονται τα συμπληρωματικά οδικά έργα (όπως είναι οι παράπλευροι δρόμοι) τα οποία θα εξυπηρετούν τις τοπικές παραγωγικές, κοινωνικές και οικονομικές ανάγκες.
Δεν κατασκευάστηκαν και δεν κατασκευάζονται οι ανισόπεδοι κόμβοι και οι συνδέσεις με τα αστικά και ημιαστικά κέντρα της περιοχής, όπως και με τους παραγωγικούς πόλους.
Το χειρότερο, εδώ και ένα χρόνο οι παραχωρησιούχοι που έχουν αναλάβει την κατασκευή των έργων από τις Ράχες μέχρι το Κλειδί, και από τη Λαμία μέχρι την Ήπειρο (Ε65), εισπράττουν πρόσθετα και αυξημένα διόδια, ενώ τα ουσιαστικά έργα των συμβάσεων δεν έχουν ξεκινήσει. Συνεπώς, ο Πρωθυπουργός θα έπρεπε να είναι περισσότερος φειδωλός στις εκτιμήσεις.

2. Το τμήμα Τιροθέα-Λιανοκλάδι του Σιδηροδρομικού Άξονα Αθήνας – Θεσσαλονίκης, είχε χρόνο ολοκλήρωσης το 2009. Το συνολικό κόστος ήταν 570 εκ €. Η Κυβέρνηση της Ν.Δ κάθε 2 χρόνια από το 2004 έδινε 2ετείς αναβολές για την ολοκλήρωση του. Τώρα δίνει χρόνο ολοκλήρωσης το 2015 και κόστος 700 εκ €.
Ειδικότερα η κατασκευή του φυσικού αντικειμένου της σήραγγας Καλλίδρομου είναι περίπου στο 50% και η ολοκλήρωση της δεν προβλέπεται μέσα στο συμβατικό χρόνο, το 2010 δηλαδή, όπως ανακοίνωσε ο κ. Πρωθυπουργός.

3. Η Στερεά Ελλάδα υφίσταται τη μεγαλύτερη αδικία από όλες τις ελληνικές περιφέρειες γιατί είναι εγκατεστημένες ατάκτως σχεδόν όλες οι βιομηχανίες οικονομικών συμφερόντων του Λεκανοπεδίου της Αττικής. Έτσι λογιστικά η Στερεά Ελλάδα εμφανίζεται ως η πιο πλούσια περιφέρεια της χώρας. Η αλήθεια είναι, ότι είναι η περιφέρεια με την μεγαλύτερη περιβαλλοντική επιβάρυνση και με μεγάλη έλλειψη σε υποδομές στην ενδοχώρα της.

Η περιφέρεια της Στερεάς Ελλάδας είχε υποστηριχθεί από την κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ με 684 εκ € Δημόσια Δαπάνη στο Γ΄ ΚΠΣ (Εθνικοί και Κοινοτικοί Πόροι). Η Κυβέρνηση της Ν.Δ που διαμόρφωσε το ΕΣΠΑ, έχει εγγράψει μόνο 524 εκ €. Εάν μάλιστα επικαιροποιηθεί το ποσό αυτό, δηλαδή εάν προστεθεί ο πληθωρισμός δεκαετίας, τότε σε πραγματικές αξίες το ΕΣΠΑ είναι περίπου το 50% του Γ΄ ΚΠΣ.
Μόνο αυτό το γεγονός αποκαλύπτει την αναλήθεια αλλά και το ψευδεπίγραφο των σημερινών δηλώσεων του κ. Πρωθυπουργού.
Η Στερεά Ελλάδα, όπως και άλλες περιφέρειες της χώρας, χρειάζονται ειδικά αναπτυξιακά σχέδια με γενναία δημόσια υποστήριξη, για να καλυφτούν τα μεγάλα αναπτυξιακά και κοινωνικά κενά και ταυτόχρονα να μπουν στο δρόμο μιας υψηλής βιώσιμης ανάπτυξης. Αυτή είναι η πρόταση του ΠΑΣΟΚ".

Δεν υπάρχουν σχόλια: