Αφροδίτη Παπαθανάση
Βουλευτής Ν. Φωκίδας
Ι.Σ. Γάτου 17 33100 ΑΜΦΙΣΣΑ
16.12.2009
Προς
Την Υφυπουργό Παιδείας , Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων ,
κ. Εύη Χριστοφιλοπούλου
ΘΕΜΑ : ΕΙΔΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ
Κυρία Υπουργέ ,
Σε μια δίκαιη κοινωνία, δεν επιτρέπονται αποκλεισμοί. Μια κοινωνία είναι ανθρώπινη και δυνατή, όταν έχει τη δυνατότητα να δίνει ίσες ευκαιρίες συμμετοχής σε όλους τους πολίτες. Οφείλουμε να άρουμε τα εμπόδια και να υποστηρίξουμε τα άτομα με αναπηρία και τις οικογένειές τους να ζήσουν ανεξάρτητα και αξιοπρεπώς.Οφείλουμε να συναποφασίσουμε τα βήματα και οφείλουμε τα βήματα μας να είναι πρωτίστως ουσιαστικά και όχι απαραίτητα επικοινωνιακά.
Στη Φωκίδα λειτουργεί από το 2003 ειδικό δημοτικό το οποίο τώρα παρακολουθούν 19 μαθητές και από το 2005 ειδικό γυμνάσιο με 16 μαθητές σήμερα.
Και στα δύο σχολεία υπάρχουν σειρά από ζητήματα , όπως :
Α. ΠΑΡΟΧΗ ΓΝΩΣΗΣ & ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΣΤΗΡΙΞΗΣ
Δεν υπάρχουν οργανικές θέσεις στα ειδικά σχολεία , την στιγμή που σύμφωνα με τους δασκάλους των παιδιών , τα παιδιά χρειάζονται πρόσωπα «αναφοράς» και όχι πρόσωπα που εναλλάσσονται.
Δεν υπάρχει η απαραίτητη «ΔΟΜΗ» στη Δ/νση Πρωτοβάθμιας & Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης , ΔΟΜΗ που παρακολουθεί εξατομικευμένα τα παιδιά. Σύμφωνα με τις παρατηρήσεις των γονέων και των δασκάλων χρειάζεται να υπάρχει ειδικό προσωπικό , ψυχολόγος , κοινωνική λειτουργός και εργασιοθεραπευτής ,
Ειδικά ζητήματα για το Ε.Ε.Ε.Ε.Κ. στην Άμφισσα είναι , ότι :
Η Δ/νση Δευτεροβάθμιας δεν αντιμετωπίζει με την δέουσα προσοχή το Ε.Ε.Ε.Ε.Κ. – ενώ υπήρχαν καθηγητές , φιλόλογος και γυμναστής με γνώσεις στην ειδική αγωγή , οι καθηγητές αυτοί δεν κατάφεραν να διδάξουν στο σχολείο.
Το εργαστήριο κεραμικής του Ε.Ε.Ε.Ε.Κ. δεν λειτουργεί γιατί δεν έχει γίνει πρόσληψη , ως ωρομίσθιας, της κυρίας που τα προηγούμενα χρόνια δίδασκε στα παιδιά. Το μάθημα αυτό τα προηγούμενα χρόνια κάλυπτε 15 ώρες στο εβδομαδιαίο πρόγραμμα .
Β. ΚΤΗΡΙΑΚΕΣ ΥΠΟΔΟΜΕΣ
Τώρα το ειδικό δημοτικό φιλοξενείται στον ίδιο προαύλιο χώρο (με τρεις ισόγειες ξεχωριστές από το υπόλοιπο κτήριο) με το 1ο δημοτικό σχολείο Άμφισσας. Υπάρχει σαφώς η ανάγκη για καλύτερη κτηριακή υποδομή για το ειδικό σχολείο και ζητούμενο είναι αν αυτό θα πρέπει να γίνει με την κατασκευή διώροφου κτίσματος στον ήδη υπάρχοντα χώρο ή θα πρέπει να μετακινηθούν τα δύο σχολεία σε νέο οικόπεδο . Εδώ δημιουργείται εκ νέου θέμα γιατί στην περιοχή δεν υπάρχουν οικόπεδα που να καλύπτουν τους τυπικούς όρους του ΟΣΚ για την ανέγερση δύο σχολείων , και ο μόνος τρόπος να ξεφύγουμε από αυτό , με το ισχύον σύστημα , είναι να συμφωνήσουμε ότι το «Α» σχολείο «φιλοξενεί» το «Β» σχολείο.
Ανάγκη καλύτερης υποδομής υπάρχει και για το Ε.Ε.Ε.Ε.Κ. τώρα φιλοξενείται σε παλιό νεοκλασικό με πλέον αίθουσα με προκατ κατασκευή. Ουσιαστική λύση θα είχαμε αν είχαμε ένα νέο σχολείο με χώρους για εργαστήρια και χώρους – κήπους για κηπουρικές εργασίες που τα παιδιά μαθαίνουν.
Κυρία Υπουργέ ,
Χρειαζόμαστε την βοήθεια σας στα θέματα που αφορούν την λειτουργία των ειδικών σχολείων σε κεντρικό πολιτικό επίπεδο , όπως :
Την δημιουργία οργανικών θέσεων στα ειδικά σχολεία ,
Την στήριξη & λειτουργία ΔΟΜΩΝ στις Δ/νσεις Πρωτοβάθμιας & Δευτεροβάθμιας,
Την δυνατότητα , όπου δεν υπάρχουν εξειδικευμένοι καθηγητές , να μπορούν δάσκαλοι ειδικής αγωγής να διδάσκουν στα Ε.Ε.Ε.Ε.Κ. ,
Την δια βίου στήριξη , με προγράμματα μάθησης & απόκτησης επαγγελματικής εμπειρίας των Ατόμων με Ειδικές Ανάγκες.
Πέρα από τα παραπάνω για τους μαθητές της πόλης μου χρειάζομαι τη βοήθεια σας , σε ότι αφορά :
τις κατάλληλες λύσεις για την κτηριακή υποδομή των δύο ειδικών σχολείων , του Δημοτικού και του Ε.Ε.Ε.Ε.Κ,
λύση για την άμεση λειτουργία του εργαστηρίου κεραμικής στο Ε.Ε.Ε.Ε.Κ.
Θεωρώ ότι θα βοηθούσε πολύ η επίσκεψη σας ή η παρουσία συνεργατών σας στην Άμφισσα ώστε να έχετε μια άμεση και ιδία γνώμη για τα θέματα που σας εκθέτω.
Ευχαριστώ πολύ για το χρόνο σας,
Με εκτίμηση
Αφροδίτη Παπαθανάση
Βουλευτής Ν. Φωκίδας
Η Νύχτα Μετά #3
Πριν από 3 χρόνια
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου