Τετάρτη 7 Μαΐου 2008

Το άρθρο του Λουκά Καράντζαλη εναντίον του Εθνικού Χωροταξικού

OXI ΣΤΟ EΘΝΙΚΟ ΧΩΡΟΤΑΞΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ
του Λουκά Αν Καράντζαλη
Προέδρου Αναπτυξιακής Εταιρείας Νομαρχίας Βοιωτίας
Διευθυντή ΤΕΔΚ Ν Βοιωτίας

Πλήρης αναπτυξιακή απαξίωση της Βοιωτίας επιφυλάσσει το Εθνικό Χωροταξικό Σχέδιο που κατέθεσε στην Βουλή για ψήφιση ο Υπουργός ΠΕΧΩΔΕ κ Γ. Σουφλιάς.
Το «Σύνταγμα της Ανάπτυξης» για την επόμενη 15 ετία , αγνοεί απολύτως και δεν συμπεριλαμβάνει προτάσεις που θα δώσουν αναπτυξιακή ώθηση στην Βοιωτία. Εάν συνδυάσουμε δε το Εθνικό Χωροταξικό Σχέδιο με τα Ειδικά Χωροταξικά για τον Τουρισμό , την Βιομηχανία και τις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας, τότε θα συμφωνήσουμε όλοι , ότι οι χωροταξικοί σχεδιασμοί του ΥΠΕΧΩΔΕ θα οδηγήσουν την Βοιωτία σε δεινή αναπτυξιακή και περιβαλλοντική θέση.

Για να δεχθούμε οτι το Εθνικό Χωροταξικό Σχέδιο του ΥΠΕΧΩΔΕ εντάσσει την Βοιωτία με σχέση ισοτιμίας στην ισόρροπη ανάπτυξη της χώρας, πρέπει να συμπεριληφθούν τα παρακάτω:
ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ
Εθνικοί πόλοι – άξονες ανάπτυξης (άρθρο 5)
1. Στους δευτερεύοντες Εθνικούς Πόλους να ενταχθούν οι Πρωτεύουσες των Νομών και η συνεργασία μεταξύ δυναμικών κέντρων, (Λιβαδειά– Θήβα – Χαλκίδα), προκειμένου να ενισχυθεί ο ιδιαίτερος παραγωγικός και αναπτυξιακός χαρακτήρας τους.
2. Στους κύριους άξονες ανάπτυξης της χώρας θα πρέπει να ενταχθεί η ΠΕΟ Θήβα – Λιβαδειά - Αράχωβα – Δελφοί – Ιτέα, ως βασικός οδικός άξονας πολιτιστικής και τουριστικής ανάπτυξης. Ο οδικός αυτός άξονας συνδέει την Αθήνα με Δελφούς – Οσιο Λουκά και Αράχωβα - Χιονοδρομικό Κέντρο Παρνασσού , οι οποίοι συγκαταλέγονται στους μεγαλύτερους Τουριστικούς Προορισμούς της Χώρας. Δεν είναι λογικό το ίδιο κείμενο να καταγράφει τους Δελφούς και την Μονή του Οσίου Λουκά στα σημαντικότερα διεθνούς εμβέλειας πολιτιστικά –τουριστικά κέντρα, για τα οποία πρέπει να σχεδιαστούν πολιτικές στήριξή τους και να μην εντάσσεται ο οδικός άξονας που τους συνδέει με την Αθήνα κλπ. Γιατί π.χ ο οδικός άξονας Τρίπολη – Βυτίνα –Αρχαία Ολυμπία , ή Σπάρτη –Γύθειο είναι μεγαλύτερης αναπτυξιακής σημασίας;

Μεταφορές (άρθρο 6)
1. Ανάπτυξη αεροδρομίου μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων (air cargo) στην περιοχή Κάστρου – Ορχομενού – Χαιρώνειας σε απόσταση ≥ 100km από το αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος, για κάλυψη των ολοένα αυξανόμενων αναγκών εμπορικών αερομεταφορών .
Η αναβάθμιση των λιμένων της Φθιώτιδας και η γειτνίαση με την Αθήνα (απόσταση ≥ 100km) συνηγορούν στην ανάπτυξη αερολιμένα εμπορευματικών μεταφορών, στην πλέον κομβική περιοχή του Κάστρου.
2. Επέκταση του Προαστιακού Σιδηρόδρομου άμεσα μέχρι την Λιβαδειά και στη συνέχεια μέχρι την Λαμία
3. Ανάπτυξη Δικτύων διανομής φυσικού αερίου στην ΒΙΙΕ Οινοφύτων – Σχηματαρίου – Θηβών και στις πόλεις του Ν . Βοιωτίας, πλησίον των οποίων διέρχεται ο αγωγός φυσικού αερίου για μείωση της ρύπανσης του περιβάλλοντος, σε μια περιοχή ήδη υπέρμετρα επιβαρυμένης, από τη λειτουργία των βιομηχανιών με μαζούτ κλπ .

Άρθρο 7
Αγροτικός τομέας
1. Απόλυτη ανάγκη για μεγάλα σύγχρονα Εγγειοβελτιωτικά έργα στην Κωπαϊδα - Θηβαϊκό πεδίο για την προστασία των υδάτων και του φυσικού περιβάλλοντος .
2. Ανάπτυξη και χωροθέτηση στην πόλη της Λ ιβαδειάς Φορέα Διαχείρησης Υδάτινων Πόρων Στερεάς Ελλάδας, όπως προβλέπεται στο Περιφερειακό Χωροταξικό Σχέδιο Στερεάς Ελλάδας.
3. Ανάπτυξη μιας μεγάλης περιφερειακής δομής τυποποίησης και οργανωμένης εμπορίας αγροτικών προιόντων στην Βοιωτία, στα πλαίσια της αποκέντρωσης – αποσυμφόρησης της ΟΚΑΑ -λαχαναγοράς του Ρέντη

Βιομηχανία
1. Αμεσος εξορθολογικός της διαδικασίας χωροθέτησης της βιομηχανίας, πρόβλεψη για τη σύμφωνη γνώμη των τοπικών φορέων στη χωροθέτησή τους - πρόβλεψη για οργάνωση επαρκούς αριθμού υποδοχέων στην Βοιωτίας, η οποία δέχεται έτσι και αλλιώς μια τεράστια πίεση για μετεγκατάσταση Βιοτεχνιών -Βιομηχανιών - πρόβλεψη ισχυρών κινήτρων για την κατεύθυνση των επιχειρήσεων εντός των ΒΙΠΕ-ΒΙΟΠΑ.
2. Ανάπτυξη ΒΙΟΠΑ σε Θήβα – Αλίαρτος – Λιβαδειά – Ορχομενός - Δίστομο – Δερβενοχώρια -Εξορθολογισμός της χωροθέτησης των βιομηχανικών μονάδων με αντιμετώπιση των προβλημάτων που προκαλούν οι ήδη υφιστάμενες συγκεντρώσεις και οι διάσπαρτες μονάδες .
3. Άμεσα μέτρα εξυγίανσης του περιβάλλοντος στην περιοχή Οινόφυτα – Σχηματάρι – Θηβών και οργάνωσης σε μια σύγχρονη ΒΙΠΕ της άτυπης και άναρχα οργανωμένης ΒΙΠΕ Οινοφύτων –Σχηματαρίου.


Τουρισμός

1. Καταγράφονται ως Διεθνούς εμβέλειας τουριστικοί προορισμοί οι Δελφοί – Όσιος Λουκάς και η ανάγκη έργων που θα υποστηρίξουν την ανάπτυξή τους. Η ένταξη της ΠΕΟ Θηβών-Λιβαδειάς-Αράχωβας-Δελφών στους άξονες ανάπτυξης είναι απόλυτη αναγκαία για την υποστήριξη της ανάπτυξης των διεθνών αυτών πολιτιστικών και τουριστικών προορισμών

2. Να ενταχθούν στις Εθνικής εμβέλειας περιοχές στις οποίες πρέπει να υλοποιηθούν πολιτικές προστασίας και ανάδειξης της πολιτιστικής κληρονομιάς της χώρας μας , Θήβα – Ορχομενός – Λιβαδειά – Χαιρώνεια – Πλαταιές. Οι Μικροθήβες στην Λάρισα, που καταγράφει το Εθνικό Χωροταξικό Σχέδιο, είναι μεγαλύτερης πολιτιστικής αξίας από την Θήβα;

Δεν υπάρχουν σχόλια: