Αγαπητοί προσκαλεσμένοι, Φίλες και Φίλοι,
Σας καλωσορίζουμε και σας ευχαριστούμε για την παρουσία σας.
Σας καλωσορίζουμε και σας ευχαριστούμε για την παρουσία σας.
Η παράταξή μας, Η ΛΙΒΑΔΕΙΑ ΔΡΑΣΗ ΚΑΙ ΠΡΟΟΠΤΙΚΗ, όπως γνωρίζετε, αντιπροσωπεύεται στο παρόν Δημ. Συμβούλιο, η θητεία του οποίου ξεπέρασε ήδη το μέσον της. Θεωρούμε λοιπόν στοιχειώδη υποχρέωσή μας, να παρουσιάσουμε δημόσια, τα πεπραγμένα μέσα στο Δημοτικό Συμβούλιο, στο Δήμο, στις Επιτροπές του και στις Δημοτικές Επιχειρήσεις. Τα πεπραγμένα όχι μόνο της Δημοτικής Αρχής, αλλά και τα δικά μας, καθώς και των άλλων παρατάξεων.
Ο χρόνος πλέον είναι υπέρ επαρκής, για την έκδοση ασφαλών συμπερασμάτων, αναφορικά με τις θέσεις και τη στάση του καθενός.
Επιπλέον στόχοι αυτής της εκδήλωσης, που αποφασίστηκε να πραγματοποιηθεί μετά από συγκέντρωση του Συνδυασμού μας, είναι να ακούσουμε τη δημόσια κριτική σας ΚΑΙ για τη δική μας στάση και τις αδυναμίες μας. Τελικά, να προγραμματίσουμε τη δράση μας για το επόμενο χρονικό διάστημα, να θέσουμε τις προτεραιότητες, τους στόχους που θα προωθήσουμε, τα προβλήματα που θα αναδείξουμε, τα μέτωπα που θα παλέψουμε.
Υπό την έννοια αυτή λοιπόν, μολονότι, μια τέτοια εκδήλωση, προϋποθέτει αναλυτική, άρα, μεγάλη σε έκταση εισήγηση, θεωρήσαμε προσφορότερο, να αφήσουμε περισσότερο χώρο σε ερωτήσεις σας και κυρίως στις τοποθετήσεις σας.
Υπό την έννοια αυτή λοιπόν, μολονότι, μια τέτοια εκδήλωση, προϋποθέτει αναλυτική, άρα, μεγάλη σε έκταση εισήγηση, θεωρήσαμε προσφορότερο, να αφήσουμε περισσότερο χώρο σε ερωτήσεις σας και κυρίως στις τοποθετήσεις σας.
Θα εστιάσουμε όμως, σε ορισμένα, κρίσιμα για μας ζητήματα:
Όταν πριν 2 περίπου χρόνια, άρχιζε η τρέχουσα θητεία της Δημοτικής Αρχής, δεν μπορούσαν βεβαίως να προβλεφθούν με ακρίβεια οι κινήσεις της. Είχαμε όμως με βεβαιότητα δει, το ασφυκτικό πλαίσιο μέσα στο οποίο θα κινούνταν. Διαβλέπαμε ότι δεν θα είχαν καμία διάθεση ν’ απεμπλακούν από τις πολιτικές τους εξαρτήσεις. Από την ανώδυνη γι’ αυτούς, αλλά επώδυνη για το λαό, διεκπαιρεωτική λογική, που διακατείχε άλλωστε και όλους τους προκατόχους τους στην πόλη μας.
Όταν πριν 2 περίπου χρόνια, άρχιζε η τρέχουσα θητεία της Δημοτικής Αρχής, δεν μπορούσαν βεβαίως να προβλεφθούν με ακρίβεια οι κινήσεις της. Είχαμε όμως με βεβαιότητα δει, το ασφυκτικό πλαίσιο μέσα στο οποίο θα κινούνταν. Διαβλέπαμε ότι δεν θα είχαν καμία διάθεση ν’ απεμπλακούν από τις πολιτικές τους εξαρτήσεις. Από την ανώδυνη γι’ αυτούς, αλλά επώδυνη για το λαό, διεκπαιρεωτική λογική, που διακατείχε άλλωστε και όλους τους προκατόχους τους στην πόλη μας.
* Επιβεβαιώθηκε η εκτίμησή μας ότι το θεσμικό πλαίσιο λειτουργίας συνολικά της Τ.Α., την έχει φθάσει στο σημείο να χάσει τον παραδοσιακό φιλολαϊκό της χαρακτήρα, που της εξασφάλιζε παλαιότερα η άμεση επαφή της με τις λαϊκές μάζες. Αποδείχθηκε ότι αυτή η λειτουργική ιδιομορφία από μόνη της, δεν αρκεί για να την καταστήσει αυτόματα φιλολαϊκή.
Ότι η Τ.Α. έχει εξελιχθεί σε έναν επιπλέον Κρατικό μηχανισμό, απογυμνωμένο από κοινωνικές ευαισθησίες, που στοχεύει να αμβλύνει τις κοινωνικές αντιδράσεις και διαμαρτυρίες, να αιχμαλωτίζει και χειραγωγεί τις λαϊκές προσδοκίες, αλλά και να εκμαυλίζει συνειδήσεις.
Για να μπορέσει λοιπόν μια Δημοτική Αρχή, να διοικήσει με φιλολαϊκό προσανατολισμό το Δήμο, θα πρέπει να έρθει σε κόντρα με τον ίδιο τον τρόπο λειτουργίας της Τ.Α. Ακόμα, να συγκρουστεί με τα μεγάλα ιδιωτικά συμφέροντα, που βλέπουν μέσα στην Αυτοδιοίκηση, τη ευκαιρία να πολλαπλασιάσουν τα κέρδη τους. Το έδαφος γι’αυτούς είναι πρόσφορο, γιατί απλά, τα περισσότερα από τα ποσά που δίνονται μέσα από τα Ευρωενωσιακά κονδύλια, προϋποθέτουν την αξιοποίησή τους από ιδιωτικές επιχειρήσεις. Ακόμα, το θεσμικό πλαίσιο από τη μελέτη, την υλοποίηση, έως την παράδοση ενός έργου, είναι τόσο θολό και δαιδαλώδες, που ακόμα και αν ξεπεραστεί το παρασκηνιακό αλισβερίσι μεταξύ επιχειρηματιών, πολλά είναι τα έργα που βαλτώνουν, που καθυστερούν επικίνδυνα, που εκτελούνται χωρίς τις καθορισμένες προδιαγραφές, ή που τελικά ματαιώνονται οριστικά και με σοβαρές επιπτώσεις για το κοινωνικό σύνολο.
* Χαρακτηριστικά παραδείγματα:
Α) Η ανάπλαση του ιστορικού κέντρου της πόλης. Ένα έργο που σχεδιάστηκε από την προηγούμενη Δημοτική Αρχή, η οποία είχε μάλιστα υποσχεθεί ότι θα το παρέδιδε ολοκληρωμένο, πριν τη λήξη της θητείας της. Το αποτέλεσμα το γνωρίζετε, το βλέπετε.
Η σημερινή Δημ. Αρχή, παρέλαβε μια έτοιμη μελέτη, αλλά θέλησε να την τροποποιήσει, έστω προς το καλύτερο, αυξάνοντας όμως κατά πολύ το κόστος του έργου.
Α) Η ανάπλαση του ιστορικού κέντρου της πόλης. Ένα έργο που σχεδιάστηκε από την προηγούμενη Δημοτική Αρχή, η οποία είχε μάλιστα υποσχεθεί ότι θα το παρέδιδε ολοκληρωμένο, πριν τη λήξη της θητείας της. Το αποτέλεσμα το γνωρίζετε, το βλέπετε.
Η σημερινή Δημ. Αρχή, παρέλαβε μια έτοιμη μελέτη, αλλά θέλησε να την τροποποιήσει, έστω προς το καλύτερο, αυξάνοντας όμως κατά πολύ το κόστος του έργου.
Ο νυν Δήμαρχος διαβεβαίωνε ότι είχε εξασφαλίσει τα απαραίτητα χρήματα, για την ολοκλήρωση του έργου, πέρσι το Πάσχα. Σήμερα όμως, σηκώνει τα χέρια ψηλά, λέγοντας ότι δεν δίνονται τα χρήματα από την Περιφέρεια. Ο λαός της Λιβαδειάς όμως, που για τόσο καιρό έχει υποστεί μια πρωτοφανή ταλαιπωρία, οι επαγγελματίες που αιμορραγούν οικονομικά, εξαιτίας ΚΑΙ της εξέλιξης του έργου, δεν χρειάζονται άλλες δικαιολογίες. Χρειάζονται δραστικά μέτρα, αποφασιστική πίεση για την άμεση ολοκλήρωσή του.
Εδώ βεβαίως, δεν πρέπει να ξεχάσουμε και το αλαλούμ που είχε δημιουργηθεί, με την ταυτόχρονη υπογειοποίηση των καλωδίων της ΔΕΗ στο κέντρο της πόλης, από διαφορετικές εργολαβίες. Η μία έραβε, η άλλη ξήλωνε και η Δημοτική Αρχή σφύριζε αδιάφορα, λέγοντας ότι δεν ήταν αρμοδιότητά της η υπογειοποίηση. Τι και αν αυτή γινόταν στην καρδιά της πόλης; Καμία πίεση στους εργολάβους, καμία προσπάθεια συντονισμού, καμία αποφασιστική παρέμβαση, παρά μόνο όταν υπήρξε γενική κατακραυγή και λίγο πριν ολοκληρώσει το έργο της η ΔΕΗ.
Εδώ βεβαίως, δεν πρέπει να ξεχάσουμε και το αλαλούμ που είχε δημιουργηθεί, με την ταυτόχρονη υπογειοποίηση των καλωδίων της ΔΕΗ στο κέντρο της πόλης, από διαφορετικές εργολαβίες. Η μία έραβε, η άλλη ξήλωνε και η Δημοτική Αρχή σφύριζε αδιάφορα, λέγοντας ότι δεν ήταν αρμοδιότητά της η υπογειοποίηση. Τι και αν αυτή γινόταν στην καρδιά της πόλης; Καμία πίεση στους εργολάβους, καμία προσπάθεια συντονισμού, καμία αποφασιστική παρέμβαση, παρά μόνο όταν υπήρξε γενική κατακραυγή και λίγο πριν ολοκληρώσει το έργο της η ΔΕΗ.
Β) Το Δημοτικό Στάδιο, είναι ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα έργου, που ενώ θα έπρεπε και θα μπορούσε να συμβάλει ουσιαστικά στην βελτίωση της αθλητικής υποδομής, στην ενθάρρυνση του μαζικού λαϊκού αθλητισμού, στην ενίσχυση των σωματείων κλασικού αθλητισμού της πόλης, εξελίχθηκε σε ένα έργο, αποκλειστικά σχεδόν, εξυπηρέτησης της ομάδας του ΛΕΒΑΔΕΙΑΚΟΥ.
Βεβαίως η μεγαλύτερη ομάδα της πόλης πρέπει να έχει το γήπεδό της, αλλά όχι σε βάρος όλων των υπόλοιπων πολιτών και αθλητών. Εξάλλου, Α.Ε. είναι και πρέπει να εξασφαλίσει το δικό της γήπεδο.
Έτσι, ενώ υπήρχε η δυνατότητα να κατασκευαστεί το Δημοτικό Στάδιο με Ολυμπιακές προδιαγραφές, με 8 σειρές στο στίβο, με πολυκέντρο αθλητικών δραστηριοτήτων και προπονητήριο κάτω από τις εξέδρες, η δυνατότητα αυτή χάθηκε, με ευθύνη κυρίως της προηγούμενης, αλλά και της σημερινής Δημοτικής Αρχής. Πέρα από τα σοβαρά και ουσιαστικά προβλήματα σ’αυτή καθεαυτή την κατασκευή του Σταδίου, με παραβιάσεις στη μελέτη, με συγκρούσεις με την Τεχνική Υπηρεσία του Δήμου, με απειλές, αλλαγές δημοτικών υπαλλήλων που είχαν την ευθύνη της επίβλεψης κλπ.
Βεβαίως η μεγαλύτερη ομάδα της πόλης πρέπει να έχει το γήπεδό της, αλλά όχι σε βάρος όλων των υπόλοιπων πολιτών και αθλητών. Εξάλλου, Α.Ε. είναι και πρέπει να εξασφαλίσει το δικό της γήπεδο.
Έτσι, ενώ υπήρχε η δυνατότητα να κατασκευαστεί το Δημοτικό Στάδιο με Ολυμπιακές προδιαγραφές, με 8 σειρές στο στίβο, με πολυκέντρο αθλητικών δραστηριοτήτων και προπονητήριο κάτω από τις εξέδρες, η δυνατότητα αυτή χάθηκε, με ευθύνη κυρίως της προηγούμενης, αλλά και της σημερινής Δημοτικής Αρχής. Πέρα από τα σοβαρά και ουσιαστικά προβλήματα σ’αυτή καθεαυτή την κατασκευή του Σταδίου, με παραβιάσεις στη μελέτη, με συγκρούσεις με την Τεχνική Υπηρεσία του Δήμου, με απειλές, αλλαγές δημοτικών υπαλλήλων που είχαν την ευθύνη της επίβλεψης κλπ.
Γ) Το νέο Κολυμβητήριο, κλειστό μάλιστα υπόσχονταν, κατάντησε γεφύρι της Άρτας. Πρόκειται για χαρακτηριστική περίπτωση διαχρονικής κυβερνητικής κοροϊδίας, εργολαβικής ασυδοσίας και Δημοτικής αδιαφορίας, με ερασιτεχνικούς μάλιστα χειρισμούς, κατ’ εντολή των μεγαλοεργολάβων. Όταν όμως αυτοί έκριναν ασύμφορη τη δουλειά που τους ανατέθηκε, το κολυμβητήριο εγκαταλείφθηκε.
Ο κρατικός προϋπολογισμός δεν χρηματοδοτεί αθλητικά έργα υποδομής. Παραπέμπει στις ΣΔΙΤ, αλλά αυτές πρέπει να αποφέρουν κέρδη στις επιχειρήσεις. Με άλλα λόγια, να πληρώνεται το όποιο έργο από τους ίδιους τους δημότες που θα το χρησιμοποιούν.
Όταν το κέρδος δεν είναι ικανοποιητικό ή εξασφαλισμένο, τέτοια έργα υποδομής θα μένουν στις καλένδες, ή στις μελέτες, που για να μην ξεχνιόμαστε και αυτές έχουν ήδη στοιχίσει ακριβά.
Ο κρατικός προϋπολογισμός δεν χρηματοδοτεί αθλητικά έργα υποδομής. Παραπέμπει στις ΣΔΙΤ, αλλά αυτές πρέπει να αποφέρουν κέρδη στις επιχειρήσεις. Με άλλα λόγια, να πληρώνεται το όποιο έργο από τους ίδιους τους δημότες που θα το χρησιμοποιούν.
Όταν το κέρδος δεν είναι ικανοποιητικό ή εξασφαλισμένο, τέτοια έργα υποδομής θα μένουν στις καλένδες, ή στις μελέτες, που για να μην ξεχνιόμαστε και αυτές έχουν ήδη στοιχίσει ακριβά.
* Στο σημείο αυτό ας δούμε μία καινοτομία του νέου ΚΔΚ, που αφορά την εκπόνηση Επιχειρησιακού Προγράμματος από τους Δήμους με πληθυσμό πάνω από 10.000 κατοίκους, και που υποτίθεται ότι αποσκοπεί στον λεγόμενο αναπτυξιακό σχεδιασμό των Δήμων. Εκτός βεβαίως από το κρίσιμο ερώτημα, ποιους θα ωφελήσει η ανάπτυξη, εδώ επιχειρείται μια ακόμα προσπάθεια αποπροσανατολισμού της κοινής γνώμης, από τα πραγματικά προβλήματα και κυρίως τις αιτίες, την πολιτική που τα δημιουργούν. Με αφορμή λοιπόν την πρόσφατη, προ ημερών ψήφιση από το ΔΣ του Επιχειρησιακού Προγράμματος μέχρι το 2010 και με προοπτική μέχρι το 2013, εμείς, μεταξύ άλλων, κάναμε τις εξής επισημάνσεις:
- Κατ’ αρχήν ότι εκπονήθηκε από μελετητικό γραφείο στο οποίο είχε ανατεθεί και στοίχισε στο Δήμο 40.000 ευρώ. Αναλογιστείτε από πόσους Δήμους στην Ελλάδα γίνονται Επιχειρησιακά Προγράμματα, και ότι επαναλαμβάνονται από κάθε νέα Δημ. Αρχή, για ν’ αντιληφθείτε για τι ποσά μιλάμε, αλλά και πού κατευθύνονται τα χρήματα.
Οι συντάκτες του νέου ΚΔΚ, μεταξύ των οποίων και ο κ. Παλαιολόγος, δεν υποχρέωσαν λοιπόν τυχαία τους Δήμους να υποβάλλονται σε μια τέτοια δαπάνη.
- Ότι εδώ, εκπονήθηκε ένα Επιχειρησιακό Πρόγραμμα εκατοντάδων σελίδων, όπου αναφέρονται σχεδόν τα πάντα γύρω από το Δήμο μας και με κάθε λεπτομέρεια, κυρίως για έργα που προγραμματίζονται να γίνουν, τον τρόπο που αυτά θα γίνουν (π.χ. με αυτεπιστασία, με ανάθεση, με ΣΔΙΤ κ.λ.π.), το κόστος των έργων αυτών και τις αντίστοιχες πηγές χρηματοδότησής τους. Όμως, με μια απλή μαθηματική πράξη, πρόσθεσης του κόστους των έργων που προτείνονται, προκύπτει το εξωφρενικό ποσό των 247.000.000 ευρώ περίπου έως το 2013 και 130.000.000 ευρώ περίπου «για τα έργα άμεσης προτεραιότητας» έως το 2010 !
Εδώ μια πλατεία δεν μπορούμε να τελειώσουμε και μιλάμε για έργα και υπηρεσίες τέτοιου ύψους.
Οι συντάκτες του νέου ΚΔΚ, μεταξύ των οποίων και ο κ. Παλαιολόγος, δεν υποχρέωσαν λοιπόν τυχαία τους Δήμους να υποβάλλονται σε μια τέτοια δαπάνη.
- Ότι εδώ, εκπονήθηκε ένα Επιχειρησιακό Πρόγραμμα εκατοντάδων σελίδων, όπου αναφέρονται σχεδόν τα πάντα γύρω από το Δήμο μας και με κάθε λεπτομέρεια, κυρίως για έργα που προγραμματίζονται να γίνουν, τον τρόπο που αυτά θα γίνουν (π.χ. με αυτεπιστασία, με ανάθεση, με ΣΔΙΤ κ.λ.π.), το κόστος των έργων αυτών και τις αντίστοιχες πηγές χρηματοδότησής τους. Όμως, με μια απλή μαθηματική πράξη, πρόσθεσης του κόστους των έργων που προτείνονται, προκύπτει το εξωφρενικό ποσό των 247.000.000 ευρώ περίπου έως το 2013 και 130.000.000 ευρώ περίπου «για τα έργα άμεσης προτεραιότητας» έως το 2010 !
Εδώ μια πλατεία δεν μπορούμε να τελειώσουμε και μιλάμε για έργα και υπηρεσίες τέτοιου ύψους.
Ακόμα προβλέπει από το παραπάνω συνολικό ποσό, τα 167.000.000 ευρώ να καλυφθούν από το ΕΣΠΑ (4ο ΚΠΣ), οπότε δικαιολογημένα θα μπορούσε να πει κανείς, μπράβο η ΕΕ ποσά που διαθέτει ! Το αστείο της υπόθεσης όμως ξέρετε ποιο είναι; Ότι από ολόκληρο το 3ο ΚΠΣ, όλα αυτά τα χρόνια, στο Δήμο μας δόθηκαν μόλις 11.500.000 ευρώ ! Και τώρα μιλάνε για 167.000.000 ευρώ. Αστεία πράγματα δηλαδή.
- Επισημάναμε ακόμα ότι ενώ προβλέπονται έργα και εργάκια με εντυπωσιακές λεπτομέρειες, καθόλου τυχαία, απουσιάζουν κρίσιμα για εμάς έργα υποδομής, όπως:
Η αντικατάσταση του δικτύου ύδρευσης από αμίαντο στον κεντρικό αγωγό της πόλης και σε τμήματα των συνοικιών Ζαγαρά, Ευαγγελίστριας, Αγ. Βλασίου και στο Δ.Δ. Λαφυστίου. Ακόμα, δεν προβλέπονται αρδευτικά έργα, για την στήριξη της γεωργικής παραγωγής της περιοχής. Επίσης, για την αντισεισμική θωράκιση των σχολείων δεν γίνεται κουβέντα και είναι για εμάς κρίσιμο. Έχουμε ορισμένα σχολεία σε άθλια κτιριακή κατάσταση, προφανώς επικίνδυνα και είναι εγκληματική η αδιαφορία των αρχών του τόπου. Π.χ. το ΕΠΑΛ – ΕΠΑΣ (πρώην Τεχνικό), 1ο Γυμνάσιο, Παιδικοί Σταθμοί και Νηπιαγωγεία.
Πρόσφατα προέκυψε το πρόβλημα με τον αμίαντο στο δάπεδο, πιθανόν και στα τοιχία του 4ου Δημ. Σχολείου.
Η αντικατάσταση του δικτύου ύδρευσης από αμίαντο στον κεντρικό αγωγό της πόλης και σε τμήματα των συνοικιών Ζαγαρά, Ευαγγελίστριας, Αγ. Βλασίου και στο Δ.Δ. Λαφυστίου. Ακόμα, δεν προβλέπονται αρδευτικά έργα, για την στήριξη της γεωργικής παραγωγής της περιοχής. Επίσης, για την αντισεισμική θωράκιση των σχολείων δεν γίνεται κουβέντα και είναι για εμάς κρίσιμο. Έχουμε ορισμένα σχολεία σε άθλια κτιριακή κατάσταση, προφανώς επικίνδυνα και είναι εγκληματική η αδιαφορία των αρχών του τόπου. Π.χ. το ΕΠΑΛ – ΕΠΑΣ (πρώην Τεχνικό), 1ο Γυμνάσιο, Παιδικοί Σταθμοί και Νηπιαγωγεία.
Πρόσφατα προέκυψε το πρόβλημα με τον αμίαντο στο δάπεδο, πιθανόν και στα τοιχία του 4ου Δημ. Σχολείου.
Ποιοι ευθύνονται για τις εκατοντάδες παιδιών και δασκάλων που για χρόνια ολόκληρα υποχρεώθηκαν να εισπνέουν καρκινογόνα υλικά; Πώς άμεσα θα αντιμετωπιστεί το πρόβλημα; Θα γίνει τώρα έλεγχος σε όλα τα σχολεία της πόλης, γιατί δεν ξέρουμε την έκταση του προβλήματος;
Αντί λοιπόν ο κάθε Δήμος να διατηρεί την αυτοτέλεια της επιλογής των 5-10 έργων προτεραιότητας που θα πρέπει να υλοποιήσει και τα αντίστοιχα κονδύλια από τον Κρ. Προϋπολογισμό, από τους φόρους δηλαδή που έχουμε πληρώσει, το θεσμικό πλαίσιο μας αποπροσανατολίζει σκόπιμα. Το δε Επιχειρησιακό Πρόγραμμα, τελεί πάντα υπό την έγκριση της Περιφέρειας, της εκάστοτε δηλαδή κυβέρνησης, περιορίζοντας έτσι την αυτοτέλεια του Δήμου.
Από την κριτική μας λοιπόν, δεν πρέπει να λείπει η επισήμανση όλων των παραπάνω. Αυτό άλλωστε είναι που μας διαφοροποιεί από όλες τις άλλες παρατάξεις μέσα στο ΔΣ. Όχι απλά ότι ο ένας είναι πιο έξυπνος, ο άλλος πιο δραστήριος, ή με καλύτερες γνωριμίες, ή ευκολότερη πρόσβαση στην κυβέρνηση κ.α.
* Ένα θέμα για το οποίο έχει γίνει πολύ συζήτηση (και δικαιολογημένα), είναι αυτό των Δημ. Επιχειρήσεων ΔΕΠΑΛ και ΔΕΤΕΛ. Είναι γνωστές οι πάγιες θέσεις μας, που και προεκλογικά είχαμε αναπτύξει για το θέμα αυτό, γι’ αυτό δεν θα τις αναλύσουμε. Συνοπτικά, ζητούσαμε το κλείσιμο των αμαρτωλών Δημ. Επιχειρήσεων, με την ταυτόχρονη μεταφορά των εργαζομένων στο Δήμο, την εξασφάλιση των δεδουλευμένων τους και των απαιτήσεων των προμηθευτών, την διατήρηση του ΞΕΝΙΑ ως δημοτικού καταστήματος, την μετατροπή του ΝΕΡΟΜΥΛΟΥ και της ΝΕΡΟΤΡΙΒΗΣ σε χώρους πολιτιστικής και κοινωνικής ανάπτυξης, δεδομένης μάλιστα της απουσίας κάθε αντίστοιχης υποδομής.
Η Δημ. Αρχή, που μαζί με όλες τις προηγούμενες, είναι συνυπεύθυνη για την εικόνα και τα χρέη των Δημ. Επιχ., αποφάσισε με συνοπτικές διαδικασίες να λύσει την ΔΕΠΑΛ και την ΔΕΤΕΛ, χωρίς όμως να εξασφαλίσει όλες τις παραπάνω προϋποθέσεις που βάζαμε. Κάτω από την δική μας συνεχή πίεση, σε συνεργασία με το σωματείο των εργαζομένων, αναγκάστηκε να προσλάβει τους εργαζόμενους, με σχέση εργασίας αορίστου χρόνου, στο Δήμο.
Πρόκειται για μια σημαντική κατάκτηση, στην οποία βάλαμε τη σφραγίδα μας και ακόμα μας το χτυπάνε (ότι δήθεν γι’αυτό θα βουλιάξει οικονομικά ο Δήμος κ.λ.π.).
Πρόκειται για μια σημαντική κατάκτηση, στην οποία βάλαμε τη σφραγίδα μας και ακόμα μας το χτυπάνε (ότι δήθεν γι’αυτό θα βουλιάξει οικονομικά ο Δήμος κ.λ.π.).
Από εκεί και πέρα όμως, ούτε οι οικονομικές υποχρεώσεις της ΔΕΠΑΛ και της ΔΕΤΕΛ σε εργαζόμενους και προμηθευτές τακτοποιήθηκαν, ούτε την πολιτιστική κληρονομιά στην περιοχή της Κρύας απολαμβάνει ο λαός. Τα πάντα παραχωρήθηκαν σε ιδιώτες, στο όνομα των δημοτικών εσόδων και αυτός ήταν ένας από τους λόγους, που τους θεωρήσαμε ως ηθικούς αυτουργούς για τον εμπρησμό του παρατημένου ΞΕΝΙΑ & για την εικόνα εγκατάλειψης της Κρύας.
* Το ότι τα οικονομικά του Δήμου δεν είναι σε καλή κατάσταση, δεν είναι νέο, ούτε η Λιβαδειά αποτελεί την εξαίρεση. Ο κανόνας είναι. Γιατί η Τ.Α. υποχρηματοδοτείται, την ίδια στιγμή που της παραχωρούνται συνεχώς, νέες αρμοδιότητες. Επιλογή μας λοιπόν είναι να καταγγέλλουμε την πολιτική αυτή της τελευταίας 15ετίας, που υποχρεώνει τους Δήμους να ψυχορραγούν. Ν’ αποκαλύπτουμε, ότι η πολιτική αυτή επιβάλλεται από την ΕΕ και όσοι αυτό το ξεπερνούν, είναι συνυπεύθυνοι στον αποπροσανατολισμό του λαού. Έτσι, οι προϋπολογισμοί της σημερινής Δημ. Αρχής, είναι αντιγραφή σχεδόν, όλων των προηγούμενων. Γι’ αυτό, δεν έχει για μας ιδιαίτερη αξία, η οξεία κριτική που της ασκείται από τους κκ Παλαιολόγο, Μηττά και Ανέστη, για «ανικανότητα, πλασματικότητα, έλλειψη οράματος, κοινωνικής πρόνοιας, πολιτιστικής ευαισθησίας» κ.α.
Γιατί και εκείνοι, τίποτα διαφορετικό δεν θα έκαναν, όπως δεν έκαναν όταν διοικούσαν το Δήμο.
Σημειώνουμε όμως δύο πράγματα για τον προϋπολογισμό:
- ότι οι ΚΑΠ υπολείπονται ακόμα και των αμοιβών –ασφαλιστικών εισφορών των δημοτικών υπαλλήλων, κατά 823.000 ευρώ. Ούτε τα απαραίτητα χρήματα για την πληρωμή του προσωπικού του Δήμου, δεν δίνει το κράτος.
- ότι ο προηγούμενος προϋπολογισμός υλοποιήθηκε κατά ποσοστό λιγότερο του 50%.
Έτσι ουσιαστικά, πληρώθηκαν οι εργαζόμενοι και τα πάγια έξοδα του Δήμου και περάν αυτών ελάχιστα πραγματοποιήθηκαν. Ψηφίζουν δηλ. προϋπολογισμούς - μαϊμούδες, ξέροντας ότι αυτά που προβλέπουν δεν θα τα κάνουν !
Πρόκειται για ομολογία αποτυχίας, αλλά και συγκάλυψης της εκάστοτε κυβερνητικής αδιαφορίας για την Τ.Α.
Σημειώνουμε όμως δύο πράγματα για τον προϋπολογισμό:
- ότι οι ΚΑΠ υπολείπονται ακόμα και των αμοιβών –ασφαλιστικών εισφορών των δημοτικών υπαλλήλων, κατά 823.000 ευρώ. Ούτε τα απαραίτητα χρήματα για την πληρωμή του προσωπικού του Δήμου, δεν δίνει το κράτος.
- ότι ο προηγούμενος προϋπολογισμός υλοποιήθηκε κατά ποσοστό λιγότερο του 50%.
Έτσι ουσιαστικά, πληρώθηκαν οι εργαζόμενοι και τα πάγια έξοδα του Δήμου και περάν αυτών ελάχιστα πραγματοποιήθηκαν. Ψηφίζουν δηλ. προϋπολογισμούς - μαϊμούδες, ξέροντας ότι αυτά που προβλέπουν δεν θα τα κάνουν !
Πρόκειται για ομολογία αποτυχίας, αλλά και συγκάλυψης της εκάστοτε κυβερνητικής αδιαφορίας για την Τ.Α.
Εμείς, αποκαλύπτουμε τον αντιλαϊκό προσανατολισμό των προϋπολογισμών του Δήμου και τις ταυτόχρονες κυβερνητικές ευθύνες. Αρνούμαστε να ψηφίσουμε, σε αντίθεση με την υπόλοιπη αντιπολίτευση, την παραμικρή αύξηση σε κάθε είδους δημοτικούς φόρους και τέλη. Αυξήσεις, που ανενδοίαστα επιβάλει ο Δήμος, καλώντας τους εργαζόμενους και επαγγελματίες να βάζουν συνεχώς το χέρι στην τσέπη τους, με την δικαιολογία της φτώχειας του Δήμου.
Αντιδρούμε σθεναρά, όχι μόνο μέσα στο ΔΣ, αλλά και με δημόσιες παρεμβάσεις, με ανακοινώσεις και με συγκεντρώσεις στα χωριά, όπως π.χ. για την προκλητική αύξηση στα τέλη ύδρευσης.
Αντιδρούμε σθεναρά, όχι μόνο μέσα στο ΔΣ, αλλά και με δημόσιες παρεμβάσεις, με ανακοινώσεις και με συγκεντρώσεις στα χωριά, όπως π.χ. για την προκλητική αύξηση στα τέλη ύδρευσης.
* Ζητάμε από το λαό της Λιβαδειάς να είναι σε επαγρύπνηση. Υπάρχει πλέον το θεσμικό πλαίσιο, οι Δήμοι να επιβάλουν αυτοτελείς φόρους, για την αντιμετώπιση των οικονομικών τους προβλημάτων. Η δυνατότητα αυτή, δεν είναι θεωρητική. Προετοιμάζεται το έδαφος για την επιβολή τους.
Οι Δημ. Αρχές που δεν έχουν καμία διεκδικητική πρόθεση, που δεν ξεσηκώνουν που δημότες τους, ενάντια στην πολιτική της υποχρηματοδότησης, που απλά αναμασούν και κλαψουρίζουν για τη φτώχεια τους, επιρρίπτοντας μάλιστα και ευθύνες στους εργαζόμενους γι’αυτή, προετοιμάζουν το έδαφος για επιβολή αυτοτελών φόρων.
Ευθύνες σοβαρές έχει και το ΔΣ της ΚΕΔΚΕ, που αντί να διεκδικεί με σοβαρότητα και αποφασιστικότητα, αποβλέπει στις δήθεν σωτήριες ΣΔΙΤ, ενθαρρύνει δημοτικές επιχειρηματικές πρωτοβουλίες, ενώ ταυτόχρονα κλείνει το μάτι σε επιβολή φόρων.
Τεράστιες είναι οι ευθύνες και του κ. Παλαιολόγου, που από τη θέση του Γραμματέα της ΚΕΔΚΕ στην προηγούμενη θητεία της, εισηγήθηκε και τελικά ψηφίστηκε η κατάπτυστη αυτή δυνατότητα επιβολής αυτοτελών φόρων από κάθε Δήμο, λύνοντας ταυτόχρονα τα χέρια στην κυβέρνηση.
Οι Δημ. Αρχές που δεν έχουν καμία διεκδικητική πρόθεση, που δεν ξεσηκώνουν που δημότες τους, ενάντια στην πολιτική της υποχρηματοδότησης, που απλά αναμασούν και κλαψουρίζουν για τη φτώχεια τους, επιρρίπτοντας μάλιστα και ευθύνες στους εργαζόμενους γι’αυτή, προετοιμάζουν το έδαφος για επιβολή αυτοτελών φόρων.
Ευθύνες σοβαρές έχει και το ΔΣ της ΚΕΔΚΕ, που αντί να διεκδικεί με σοβαρότητα και αποφασιστικότητα, αποβλέπει στις δήθεν σωτήριες ΣΔΙΤ, ενθαρρύνει δημοτικές επιχειρηματικές πρωτοβουλίες, ενώ ταυτόχρονα κλείνει το μάτι σε επιβολή φόρων.
Τεράστιες είναι οι ευθύνες και του κ. Παλαιολόγου, που από τη θέση του Γραμματέα της ΚΕΔΚΕ στην προηγούμενη θητεία της, εισηγήθηκε και τελικά ψηφίστηκε η κατάπτυστη αυτή δυνατότητα επιβολής αυτοτελών φόρων από κάθε Δήμο, λύνοντας ταυτόχρονα τα χέρια στην κυβέρνηση.
* Πολιτισμός και ερασιτεχνικός αθλητισμός είναι έξω από τους προσανατολισμούς του Δήμου. Έχουν αφεθεί στην τύχη τους και στο μεράκι ορισμένων ανθρώπων, που αγωνιούν καθημερινά, για να επιβιώσουν οι σύλλογοί τους.
Για το στάδιο, που είναι γήπεδο, τα είπαμε. Τα ίδια σχεδόν ισχύουν και για το κλειστό Γυμναστήριο. Και αυτό εξυπηρετεί πρωτίστως τις ανάγκες της ομάδας μπάσκετ (ΑΕΛ) και ότι περισσεύει, για τους εκατοντάδες άλλους αθλητές.
Ο ΔΑΟΛ, που είναι ο καθ’ ύλην αρμόδιος δημοτικός φορέας υλοποίησης και προγραμματισμού αθλητικών δραστηριοτήτων και υποδομών, παραμένει αποσυντονισμένος και δεν ανταποκρίνεται στην αποστολή του.
Εξακολουθούμε να αποτελούμε θλιβερό παράδειγμα πόλης και μάλιστα πρωτεύουσας Νομού, χωρίς Πνευματικό, Πολιτιστικό Κέντρο. Και η όποια κτιριακή υποδομή μπορούσε να αξιοποιηθεί, παραχωρήθηκε σε τρίτους, παρά τις δικές μας έντονες αντιδράσεις.
Για το στάδιο, που είναι γήπεδο, τα είπαμε. Τα ίδια σχεδόν ισχύουν και για το κλειστό Γυμναστήριο. Και αυτό εξυπηρετεί πρωτίστως τις ανάγκες της ομάδας μπάσκετ (ΑΕΛ) και ότι περισσεύει, για τους εκατοντάδες άλλους αθλητές.
Ο ΔΑΟΛ, που είναι ο καθ’ ύλην αρμόδιος δημοτικός φορέας υλοποίησης και προγραμματισμού αθλητικών δραστηριοτήτων και υποδομών, παραμένει αποσυντονισμένος και δεν ανταποκρίνεται στην αποστολή του.
Εξακολουθούμε να αποτελούμε θλιβερό παράδειγμα πόλης και μάλιστα πρωτεύουσας Νομού, χωρίς Πνευματικό, Πολιτιστικό Κέντρο. Και η όποια κτιριακή υποδομή μπορούσε να αξιοποιηθεί, παραχωρήθηκε σε τρίτους, παρά τις δικές μας έντονες αντιδράσεις.
* Το Περιβάλλον στην ευρύτερη περιοχή μας, δέχεται ανελέητη επίθεση, από μεγάλους επιχειρηματικούς ομίλους, που με την απελευθέρωση της παραγωγής ενέργειας, βλέπουν σήμερα την κότα με τα χρυσά αυγά. Την δήθεν πράσινη ενέργεια, θα κληθεί να χρυσοπληρώσει ο εργαζόμενος καταναλωτής.
Ο Δήμος μας, όπως και οι άλλοι ΟΤΑ της περιοχής, αναπόφευκτα θα υποστούν σοβαρότατη περιβαλλοντική ζημιά, αλλά θα έχουν κάποια … ανταποδοτικά οφέλη.
Η Δημ. Αρχή, που αποδέχθηκε τη λογική αυτών των ανταποδοτικών οικονομικών οφελών, ξεπουλώντας ουσιαστικά το ζωτικό περιβάλλον στο κεφάλαιο, έχει σοβαρότατες ευθύνες και με κάθε τρόπο πρέπει ν’ αποτραπούν αυτοί οι σχεδιασμοί. Δεν είναι μόνο οι ανεμογεννήτριες στον Ελικώνα. Είναι τα πολλά ενεργειακά εργοστάσια που προβλέπονται στην ευρύτερη περιοχή μας, και που ο Δήμος οφείλει να πρωταγωνιστήσει στο κίνημα κατά της κατασκευής τους, διεκδικώντας παράλληλα φθηνή ενέργεια για τους καταναλωτές.
Εργοστάσιο στη Χαιρώνεια: δεν είναι ΚΑΙ δική μας υπόθεση;
Ο Δήμος μας, όπως και οι άλλοι ΟΤΑ της περιοχής, αναπόφευκτα θα υποστούν σοβαρότατη περιβαλλοντική ζημιά, αλλά θα έχουν κάποια … ανταποδοτικά οφέλη.
Η Δημ. Αρχή, που αποδέχθηκε τη λογική αυτών των ανταποδοτικών οικονομικών οφελών, ξεπουλώντας ουσιαστικά το ζωτικό περιβάλλον στο κεφάλαιο, έχει σοβαρότατες ευθύνες και με κάθε τρόπο πρέπει ν’ αποτραπούν αυτοί οι σχεδιασμοί. Δεν είναι μόνο οι ανεμογεννήτριες στον Ελικώνα. Είναι τα πολλά ενεργειακά εργοστάσια που προβλέπονται στην ευρύτερη περιοχή μας, και που ο Δήμος οφείλει να πρωταγωνιστήσει στο κίνημα κατά της κατασκευής τους, διεκδικώντας παράλληλα φθηνή ενέργεια για τους καταναλωτές.
Εργοστάσιο στη Χαιρώνεια: δεν είναι ΚΑΙ δική μας υπόθεση;
Καμία εμπιστοσύνη λοιπόν, σε δήθεν πράσινες ενεργειακές μονάδες, καθώς γνωρίζουμε ότι μπροστά στη μεγιστοποίηση του κέρδους τους, δεν θα διστάσουν να καταστρέψουν το παρόν και το μέλλον του τόπου.
ΧΥΤΑ: Γίνεται ανεξέλεγκτη εναπόθεση λυμάτων όλων των Δήμων Επαρχ. Λιβαδειάς, ενώ είναι υπερκορεσμένος και έχει σπάσει η μεμβράνη προστασίας, με αποτέλεσμα τα πολτοποιημένα υγρά να διαχέονται στο έδαφος – υδροφόρο ορίζοντα.
ΔΕΠΟΔΑΛ: Παρά τις αντιρρήσεις μας, την ενεργοποίησαν. Εμείς είχαμε αντιπροτείνει η ανακύκλωση να γίνει υπόθεση των ίδιων Δήμων (της πρώην Επαρχίας Λιβαδειάς), με την προβλεπόμενη μορφή των Συνδέσμων, για να μην υπάρξει εμπορευματοποίηση των απορριμμάτων, που συνεπάγεται νέα οικονομικά βάρη για τους δημότες. Επίσης, γιατί με τη δημιουργία μιας νέας υπερδημοτικής επιχείρησης, θα συσσωρευτούν σταδιακά τα γνωστά προβλήματα και δεν θα αντιμετωπιστεί επαρκώς το πρόβλημα της ανακύκλωσης. Τα αποτελέσματα γρήγορα τα είδαμε: Οι ίδιοι οι Δήμοι που συμμετέχουν στην ΔΕΠΟΔΑΛ, με πρώτο τον Δήμο Λιβαδειάς, δεν την χρηματοδοτούν και η ανακύκλωση βάλτωσε.
ΧΥΤΑ: Γίνεται ανεξέλεγκτη εναπόθεση λυμάτων όλων των Δήμων Επαρχ. Λιβαδειάς, ενώ είναι υπερκορεσμένος και έχει σπάσει η μεμβράνη προστασίας, με αποτέλεσμα τα πολτοποιημένα υγρά να διαχέονται στο έδαφος – υδροφόρο ορίζοντα.
ΔΕΠΟΔΑΛ: Παρά τις αντιρρήσεις μας, την ενεργοποίησαν. Εμείς είχαμε αντιπροτείνει η ανακύκλωση να γίνει υπόθεση των ίδιων Δήμων (της πρώην Επαρχίας Λιβαδειάς), με την προβλεπόμενη μορφή των Συνδέσμων, για να μην υπάρξει εμπορευματοποίηση των απορριμμάτων, που συνεπάγεται νέα οικονομικά βάρη για τους δημότες. Επίσης, γιατί με τη δημιουργία μιας νέας υπερδημοτικής επιχείρησης, θα συσσωρευτούν σταδιακά τα γνωστά προβλήματα και δεν θα αντιμετωπιστεί επαρκώς το πρόβλημα της ανακύκλωσης. Τα αποτελέσματα γρήγορα τα είδαμε: Οι ίδιοι οι Δήμοι που συμμετέχουν στην ΔΕΠΟΔΑΛ, με πρώτο τον Δήμο Λιβαδειάς, δεν την χρηματοδοτούν και η ανακύκλωση βάλτωσε.
Αγαπητοί φίλοι.
Θα μπορούσαμε να συνεχίσουμε τον μακρύ κατάλογο των προβλημάτων και την αντίστοιχη κριτική, αλλά δεν θέλουμε να χαθεί η ουσία, δηλαδή η συζήτηση.
* Δεν μπορούμε όμως, να παραβλέψουμε την κατάσταση που επικράτησε μέσα στο ΔΣ, μολονότι οι περισσότεροι την γνωρίζετε.
Ζήσαμε πρωτοφανείς στιγμές ανούσιας όξυνσης, πολιτικού κατήφορου, αντιπαραθέσεων καφενειακού επιπέδου.
Ενδοπαραταξιακών ακροβατισμών, προσωπικών αντεγκλήσεων, αψιμαχιών χωρίς περιεχόμενο, φραστικών πυροτεχνημάτων, μέχρι και επιθέσεων σε εργαζόμενους δημοσιογράφους.
Είναι τεράστιες οι ευθύνες της Δημ. Αρχής και κυρίως του ιδίου του κ. Δημάρχου που συνήθως πρωταγωνιστούσε αρνητικά, για την εικόνα απαξίωσης του ΔΣ, που δικαιολογημένα υπάρχει στο λαό της πόλης μας και όχι μόνο.
Θα μπορούσαμε να συνεχίσουμε τον μακρύ κατάλογο των προβλημάτων και την αντίστοιχη κριτική, αλλά δεν θέλουμε να χαθεί η ουσία, δηλαδή η συζήτηση.
* Δεν μπορούμε όμως, να παραβλέψουμε την κατάσταση που επικράτησε μέσα στο ΔΣ, μολονότι οι περισσότεροι την γνωρίζετε.
Ζήσαμε πρωτοφανείς στιγμές ανούσιας όξυνσης, πολιτικού κατήφορου, αντιπαραθέσεων καφενειακού επιπέδου.
Ενδοπαραταξιακών ακροβατισμών, προσωπικών αντεγκλήσεων, αψιμαχιών χωρίς περιεχόμενο, φραστικών πυροτεχνημάτων, μέχρι και επιθέσεων σε εργαζόμενους δημοσιογράφους.
Είναι τεράστιες οι ευθύνες της Δημ. Αρχής και κυρίως του ιδίου του κ. Δημάρχου που συνήθως πρωταγωνιστούσε αρνητικά, για την εικόνα απαξίωσης του ΔΣ, που δικαιολογημένα υπάρχει στο λαό της πόλης μας και όχι μόνο.
Εμείς προσπαθήσαμε, παρά τις συχνές προκλήσεις, να μην παίρνουμε μέρος σε προσωπικές έριδες. Να προσανατολίζουμε την αντιπαράθεση σε πολιτικό επίπεδο. Να αναδεικνύουμε την ουσιαστική πολιτική ταύτιση, που κρυβόταν συνήθως, πίσω από τις φραστικές κόντρες. Ορισμένοι συνάδελφοι βέβαια, ευχαρίστως σήκωναν το γάντι στις προκλήσεις που δέχονταν, για να εξελιχθεί όμως ο ανούσιος καβγάς (που εξασφάλιζε και την απαραίτητη δημοσιότητα).
Ακόμα είχαμε επισημάνει, ότι ο ενδοπαραταξιακός καβγάς της συμπολίτευσης, γινόταν για το πάπλωμα. Να λοιπόν, που όταν πήραν τις θέσεις που ήθελαν, ξέχασαν τις διαφωνίες τους, τις αντιδράσεις τους, ακόμα και τις ύβρεις που εξαπέλυαν κατά του Δημάρχου και επανήλθαν σαν να μην συμβαίνει τίποτα.
Εδώ βεβαίως, δεν μπορούν να μείνουν ασχολίαστες και οι άνωθεν σχετικές παρεμβάσεις, που έγιναν από το ΠΑΣΟΚ.
Εδώ βεβαίως, δεν μπορούν να μείνουν ασχολίαστες και οι άνωθεν σχετικές παρεμβάσεις, που έγιναν από το ΠΑΣΟΚ.
Η δική μας αντιπαράθεση, δεν στηρίχθηκε σε προσωπική, στείρα και άγονη αντιπολιτευτική τακτική. Αντίθετα, πάτησε στην έλλειψη ουσιαστικής κοινωνικής ευαισθησίας τους, στην αδιαφορία τους για τα πραγματικά λαϊκά προβλήματα, στην προσπάθειά τους ν’ αποκρύψουν, ότι αυτά τα δημιουργεί και τα συντηρεί, η αντιλαϊκή πολιτική, που εφαρμόζεται στη χώρα μας. Στην απροθυμία τους, να συμβάλουν στην ανάδειξη της πολιτικής δυσαρέσκειας και τον διεκδικητικό προσανατολισμό των δημοτών, για την απόσπαση κατακτήσεων σε όφελος του τόπου, τη συνολική βελτίωση της ζωής τους, την ανατροπή της αντιλαϊκής πολιτικής.
Θέλουμε να επισημάνουμε ότι η εικόνα της δήθεν ισχυρής σήμερα Δημ. Αρχής, είναι τεχνητή και όχι πραγματική, καθώς τα κάθε είδους προβλήματα υποβόσκουν και συνεχώς οξύνονται.
Η επιλογή να φορτωθούν όλα τα δεινά, σε εξιλαστήρια θύματα, π.χ. στον πρώην Πρόεδρο του ΔΣ, είναι προσπάθεια αντιπερισπασμού, μολονότι δεν μπορεί κανείς να φανταστεί ως «θύμα» τον μέχρι πρότινος ισχυρό άνδρα και στενότερο συνεργάτη του Δημάρχου.
Η επιλογή να φορτωθούν όλα τα δεινά, σε εξιλαστήρια θύματα, π.χ. στον πρώην Πρόεδρο του ΔΣ, είναι προσπάθεια αντιπερισπασμού, μολονότι δεν μπορεί κανείς να φανταστεί ως «θύμα» τον μέχρι πρότινος ισχυρό άνδρα και στενότερο συνεργάτη του Δημάρχου.
* Και στο εσωτερικό της υπόλοιπης αντιπολίτευσης, δεν έλειψαν τα προβλήματα.
Οι συνεχείς διαφοροποιήσεις, με τη στήριξη της Δημ. Αρχής σε κρίσιμες ψηφοφορίες, είναι χαρακτηριστικές και υπάρχουν ευθύνες και στους επικεφαλείς τους. Τα κίνητρα όμως ήταν συνήθως προσωπικά. Δεν οφείλονταν σε πολιτική διαφοροποίηση. Ούτως ή άλλως, κοινή είναι η πολιτική τους
Εξάλλου, η υπόλοιπη αντιπολίτευση, μπορεί πολύ συχνά να σήκωνε τους τόνους της αντιπαράθεσης, ουσιαστικές διαφωνίες όμως, δεν είχε με τη λειτουργία του Δήμου και της Τ.Α. γενικότερα. Γιατί δεν θεωρούμε ως ουσιαστικές, τις όποιες, διαφωνίες, όπως π.χ.:
- Για την έλλειψη οράματος γενικά, ή για τον τρόπο απορρόφησης κονδυλίων, ή για την καθυστέρηση και τον τρόπο εκτέλεσης των έργων, όταν συμφωνούν με την ουσία προγραμμάτων όπως ο ΘΗΣΕΑΣ, που διαχειρίζεται χρήματα της ΤΑ, με σκοπό να μην απορροφηθούν τα περισσότερα. Αυτά δε που θα απορροφηθούν, να αποφέρουν επιχειρηματικά κέρδη και ελάχιστα τελικά να φέρουν απτά αποτελέσματα έργων υποδομής στους Δήμους.
- Επίσης, ποια η διαφωνία τους για την έλλειψη κοινωνικής πολιτικής και ευαισθησίας, όταν στο παρελθόν που διοικούσαν το Δήμο, την ίδια τακτική ακολουθούσαν, π.χ. επιβάλλοντας τροφεία στους Παιδικούς Σταθμούς, που και σήμερα τα ψηφίζουν. Ή, φέτος μόνο θυμήθηκαν να αντιδράσουν για την επιβολή αυξήσεων στους δημοτικούς φόρους και τέλη, τη στιγμή που πέρυσι και όλα τα προηγούμενα χρόνια, ψήφισαν τις αυξήσεις αυτές.
- Ούτε οι καταγγελίες τους για έλλειψη ελεύθερων χώρων είναι βάσιμες, αφού είναι συνυπεύθυνοι για την εικόνα της πόλης, την έλλειψη κάθε σχεδιασμού εξασφάλισης πλατειών, παιδικών χαρών, πράσινου κ.λ.π., τουλάχιστον στις συνοικίες που αναπτύχθηκαν τα τελευταία 15-20 χρόνια.
- Τη διαχρονική τους ευθύνη για την έλλειψη ελεύθερων χώρων στάθμευσης, που συμβάλει στην όξυνση του κυκλοφοριακού προβλήματος, επιχειρούν από κοινού να την ξεπεράσουν, συναποφασίζοντας το μέτρο της ελεγχόμενης στάθμευσης, σε μια τεράστια μάλιστα έκταση του Δήμου.
Οι συνεχείς διαφοροποιήσεις, με τη στήριξη της Δημ. Αρχής σε κρίσιμες ψηφοφορίες, είναι χαρακτηριστικές και υπάρχουν ευθύνες και στους επικεφαλείς τους. Τα κίνητρα όμως ήταν συνήθως προσωπικά. Δεν οφείλονταν σε πολιτική διαφοροποίηση. Ούτως ή άλλως, κοινή είναι η πολιτική τους
Εξάλλου, η υπόλοιπη αντιπολίτευση, μπορεί πολύ συχνά να σήκωνε τους τόνους της αντιπαράθεσης, ουσιαστικές διαφωνίες όμως, δεν είχε με τη λειτουργία του Δήμου και της Τ.Α. γενικότερα. Γιατί δεν θεωρούμε ως ουσιαστικές, τις όποιες, διαφωνίες, όπως π.χ.:
- Για την έλλειψη οράματος γενικά, ή για τον τρόπο απορρόφησης κονδυλίων, ή για την καθυστέρηση και τον τρόπο εκτέλεσης των έργων, όταν συμφωνούν με την ουσία προγραμμάτων όπως ο ΘΗΣΕΑΣ, που διαχειρίζεται χρήματα της ΤΑ, με σκοπό να μην απορροφηθούν τα περισσότερα. Αυτά δε που θα απορροφηθούν, να αποφέρουν επιχειρηματικά κέρδη και ελάχιστα τελικά να φέρουν απτά αποτελέσματα έργων υποδομής στους Δήμους.
- Επίσης, ποια η διαφωνία τους για την έλλειψη κοινωνικής πολιτικής και ευαισθησίας, όταν στο παρελθόν που διοικούσαν το Δήμο, την ίδια τακτική ακολουθούσαν, π.χ. επιβάλλοντας τροφεία στους Παιδικούς Σταθμούς, που και σήμερα τα ψηφίζουν. Ή, φέτος μόνο θυμήθηκαν να αντιδράσουν για την επιβολή αυξήσεων στους δημοτικούς φόρους και τέλη, τη στιγμή που πέρυσι και όλα τα προηγούμενα χρόνια, ψήφισαν τις αυξήσεις αυτές.
- Ούτε οι καταγγελίες τους για έλλειψη ελεύθερων χώρων είναι βάσιμες, αφού είναι συνυπεύθυνοι για την εικόνα της πόλης, την έλλειψη κάθε σχεδιασμού εξασφάλισης πλατειών, παιδικών χαρών, πράσινου κ.λ.π., τουλάχιστον στις συνοικίες που αναπτύχθηκαν τα τελευταία 15-20 χρόνια.
- Τη διαχρονική τους ευθύνη για την έλλειψη ελεύθερων χώρων στάθμευσης, που συμβάλει στην όξυνση του κυκλοφοριακού προβλήματος, επιχειρούν από κοινού να την ξεπεράσουν, συναποφασίζοντας το μέτρο της ελεγχόμενης στάθμευσης, σε μια τεράστια μάλιστα έκταση του Δήμου.
Από κοινού λοιπόν, επιβάλουν νέα χαράτσια στους δημότες, τιμωρώντας τους έτσι για τις δικές τους παραλείψεις.
Ο κατάλογος των «διαφωνιών» τους, δηλ. των συμφωνιών τους είναι μακρύς.
Προέρχεται από την ουσιαστική, τη βασική τους συμφωνία στον τρόπο λειτουργίας της Τ.Α. γενικότερα, ως μηχανισμό του κράτους, που για να κάνει έργα και να παρέχει υπηρεσίες, πρέπει να φορτώνει στους δημότες τα αντίστοιχα βάρη. Είτε μέσω άμεσων τελών, είτε μέσω ΣΔΙΤ, αφήνοντας πάντα στο απυρόβλητο την επιβαλλόμενη από την ΕΕ κυβερνητική πολιτική συνεχούς υποχρηματοδότησης της Τ.Α.
Ο κατάλογος των «διαφωνιών» τους, δηλ. των συμφωνιών τους είναι μακρύς.
Προέρχεται από την ουσιαστική, τη βασική τους συμφωνία στον τρόπο λειτουργίας της Τ.Α. γενικότερα, ως μηχανισμό του κράτους, που για να κάνει έργα και να παρέχει υπηρεσίες, πρέπει να φορτώνει στους δημότες τα αντίστοιχα βάρη. Είτε μέσω άμεσων τελών, είτε μέσω ΣΔΙΤ, αφήνοντας πάντα στο απυρόβλητο την επιβαλλόμενη από την ΕΕ κυβερνητική πολιτική συνεχούς υποχρηματοδότησης της Τ.Α.
* Εμείς, προσπαθήσαμε να έχουμε μια μαχητική, παραγωγική και με προτάσεις, παρουσία μέσα και έξω από το ΔΣ.
Πήραμε θέση, σε κάθε ζήτημα και θέμα που προέκυψε, δίνοντας πάντα το στίγμα της παράταξής μας, σε αντιδιαστολή με τις άλλες παρατάξεις, που περισσότερο καιροσκοπικά αντιπολιτεύονται.
Παράλληλα, με δημόσιες παρουσίες, μέσω των τοπικών ΜΜΕ, προβάλλαμε τις θέσεις μας αυτές.
Εκδώσαμε ανακοινώσεις από το Γραφείο Τύπου της Παράταξης, για επίκαιρα ζητήματα ή για θέματα που εμείς αναδείξαμε. Ενδεικτικά αναφέρουμε ανακοινώσεις και παρεμβάσεις μας για τη ΔΕΠΑΛ και τη ΔΕΤΕΛ, την δημοτική περιουσία της Κρύας, τον εμπρησμό του Ξενία, τις αυξήσεις σε δημοτικά τέλη και φόρους και ιδιαίτερα στα τέλη ύδρευσης. Την κατάσταση στους Παιδικούς Σταθμούς, την ενέργεια και το περιβάλλον, την υποβάθμιση του Μακρυσαίου και της Έρκυνας από βιομηχανικά και αστικά λύματα. Τη λειτουργία του Βιολογικού Καθαρισμού και του ΧΥΤΑ. Την επιβολή της ελεγχόμενης στάθμευσης, την καταγγελία για τις απρόκλητες επιθέσεις σε δημοσιογράφους, τις πρωτοβουλίες για συγκρότηση ομάδων πυροπροστασίας, τη δημιουργία στεγνού θεραπευτικού Προγράμματος κατά των ναρκωτικών.
Λειτουργήσαμε τη Γραμματεία της Παράταξης, αλλά όχι σε τακτική και μόνιμη βάση. Είχαμε συνεργασίες με τα περισσότερα μέλη του συνδυασμού μας και όχι μόνο.
Πήραμε θέση, σε κάθε ζήτημα και θέμα που προέκυψε, δίνοντας πάντα το στίγμα της παράταξής μας, σε αντιδιαστολή με τις άλλες παρατάξεις, που περισσότερο καιροσκοπικά αντιπολιτεύονται.
Παράλληλα, με δημόσιες παρουσίες, μέσω των τοπικών ΜΜΕ, προβάλλαμε τις θέσεις μας αυτές.
Εκδώσαμε ανακοινώσεις από το Γραφείο Τύπου της Παράταξης, για επίκαιρα ζητήματα ή για θέματα που εμείς αναδείξαμε. Ενδεικτικά αναφέρουμε ανακοινώσεις και παρεμβάσεις μας για τη ΔΕΠΑΛ και τη ΔΕΤΕΛ, την δημοτική περιουσία της Κρύας, τον εμπρησμό του Ξενία, τις αυξήσεις σε δημοτικά τέλη και φόρους και ιδιαίτερα στα τέλη ύδρευσης. Την κατάσταση στους Παιδικούς Σταθμούς, την ενέργεια και το περιβάλλον, την υποβάθμιση του Μακρυσαίου και της Έρκυνας από βιομηχανικά και αστικά λύματα. Τη λειτουργία του Βιολογικού Καθαρισμού και του ΧΥΤΑ. Την επιβολή της ελεγχόμενης στάθμευσης, την καταγγελία για τις απρόκλητες επιθέσεις σε δημοσιογράφους, τις πρωτοβουλίες για συγκρότηση ομάδων πυροπροστασίας, τη δημιουργία στεγνού θεραπευτικού Προγράμματος κατά των ναρκωτικών.
Λειτουργήσαμε τη Γραμματεία της Παράταξης, αλλά όχι σε τακτική και μόνιμη βάση. Είχαμε συνεργασίες με τα περισσότερα μέλη του συνδυασμού μας και όχι μόνο.
*Στο εξής, πρέπει να εξασφαλίσουμε καλύτερη συλλογική λειτουργία. Να έχουμε περισσότερες απαιτήσεις από τον εαυτό μας. Πιο οργανωμένα, να φέρνουμε τα προβλήματα από τις συνοικίες, τα χωριά, τους συλλόγους, τις υπηρεσίες του Δήμου και από κάθε ζήτημα που αφορά την πόλη, και να τα αξιολογούμε.
Να επιλέγουμε τους τρόπους προβολής, ανάδειξης των προβλημάτων και λύσεων που προωθούμε.
Να ενημερώνουμε τους φορείς και τους εργαζόμενους για τις προτάσεις μας, επιδιώκοντας την ανάπτυξη κινήματος, μετώπου πάλης για την προώθηση λύσεων.
Να βρισκόμαστε έγκαιρα και στην καρδιά των γεγονότων, παρεμβαίνοντας ενάντια στην ισοπέδωση εργασιακών κατακτήσεων και κοινωνικών δικαιωμάτων, κυρίως μέσα στο Δήμο και τις Επιχειρήσεις του.
Να βάζουμε εμπόδια στην υλοποίηση αντιλαϊκών σχεδίων και αποφάσεων.
Να επιλέγουμε τους τρόπους προβολής, ανάδειξης των προβλημάτων και λύσεων που προωθούμε.
Να ενημερώνουμε τους φορείς και τους εργαζόμενους για τις προτάσεις μας, επιδιώκοντας την ανάπτυξη κινήματος, μετώπου πάλης για την προώθηση λύσεων.
Να βρισκόμαστε έγκαιρα και στην καρδιά των γεγονότων, παρεμβαίνοντας ενάντια στην ισοπέδωση εργασιακών κατακτήσεων και κοινωνικών δικαιωμάτων, κυρίως μέσα στο Δήμο και τις Επιχειρήσεις του.
Να βάζουμε εμπόδια στην υλοποίηση αντιλαϊκών σχεδίων και αποφάσεων.
Στην κατεύθυνση αυτή, οφείλουμε να δράσουμε ανοιχτά, χωρίς περιορισμούς, ενώνοντας τις δυνάμεις μας με κάθε ζωντανό κύτταρο της πόλης.
Οι απαιτήσεις του λαού της Λιβαδειάς από εμάς είναι αυξημένες. Είναι υποχρέωση μας ν’ ανταποκριθούμε στις προσδοκίες αυτές.
Μπορεί να υστερούμε σε εκπροσώπους στο ΔΣ, αλλά υπερτερούμε στις θέσεις, στο πλαίσιο, στη συνέπεια.
Οι απαιτήσεις του λαού της Λιβαδειάς από εμάς είναι αυξημένες. Είναι υποχρέωση μας ν’ ανταποκριθούμε στις προσδοκίες αυτές.
Μπορεί να υστερούμε σε εκπροσώπους στο ΔΣ, αλλά υπερτερούμε στις θέσεις, στο πλαίσιο, στη συνέπεια.
Είναι βέβαιο ότι την οικονομική κρίση, θα επιδιώξουν να την μεταφέρουν, να την φορτώσουν και στην Τ.Α., όπως επιχειρούν να την φορτώσουν στις πλάτες των εργαζομένων. Αυτό σημαίνει ακόμα λιγότερα χρήματα, ακόμα μεγαλύτερα προβλήματα.
Με το οργανωμένο λαϊκό κίνημα, πρέπει ν’ αντισταθούμε στα σχέδια αυτά. Να συμβάλουμε το κίνημα να αποκτήσει πολιτικά αντανακλαστικά. Οι εργαζόμενοι, οι επαγγελματίες, οι έμποροι, οι αγρότες, οι νέοι της πόλης μας να βγάλουν τα απαραίτητα συμπεράσματα.
Με το οργανωμένο λαϊκό κίνημα, πρέπει ν’ αντισταθούμε στα σχέδια αυτά. Να συμβάλουμε το κίνημα να αποκτήσει πολιτικά αντανακλαστικά. Οι εργαζόμενοι, οι επαγγελματίες, οι έμποροι, οι αγρότες, οι νέοι της πόλης μας να βγάλουν τα απαραίτητα συμπεράσματα.
Φίλες και φίλοι.
Είχα και έχω την τιμή και το βάρος την ευθύνης, να εκπροσωπώ την παράταξή μας στο Δ.Σ.
Θεωρώ ότι όλο αυτό το διάστημα, έχω τουλάχιστον δώσει το στίγμα μας. Η παρουσία μας, μέσα και έξω από το ΔΣ, είναι αισθητή. Οι θέσεις μας ακούγονται, συζητούνται στο λαό, σχολιάζονται και εκτιμώνται ανάλογα.
Ποτέ δεν θέλησα να δώσω προσωπικό τόνο στην εκπροσώπησή μας αυτή, αν και εκ των πραγμάτων, αντιλαμβάνεστε ότι σε έναν βαθμό είναι αναπόφευκτο, γιατί συνήθως στον κόσμο μένει η εικόνα, το πρόσωπο που φαίνεται.
Δεν έχουν λείψει τα προβλήματα και οι αδυναμίες μου. Έχω δεχθεί κριτική, που θεωρώ ότι σχεδόν πάντα με βοηθάει.
Γιατί ακόμα και όταν είναι κακοπροαίρετη, τουλάχιστον με υποψιάζει και με πεισμώνει.
Ζητάω λοιπόν την κριτική σας, αλλά και τη βοήθεια, την ενεργητική παρουσία σας στο πλευρό της Παράταξης.
Σας διαβεβαιώνω δε, ότι έχουμε μια ισχυρή βάση, που είχε στελεχώσει το ψηφοδέλτιο και ένα ικανό επιτελείο, τη Γραμματεία της Παράταξης, που είναι ανοιχτή σε όποιον θέλει να συμμετέχει και στη συνεργασία αυτή οφείλεται η παρουσία μας.
Σας απευθύνω ανοιχτό κάλεσμα συμμετοχής και δράσης.
Είχα και έχω την τιμή και το βάρος την ευθύνης, να εκπροσωπώ την παράταξή μας στο Δ.Σ.
Θεωρώ ότι όλο αυτό το διάστημα, έχω τουλάχιστον δώσει το στίγμα μας. Η παρουσία μας, μέσα και έξω από το ΔΣ, είναι αισθητή. Οι θέσεις μας ακούγονται, συζητούνται στο λαό, σχολιάζονται και εκτιμώνται ανάλογα.
Ποτέ δεν θέλησα να δώσω προσωπικό τόνο στην εκπροσώπησή μας αυτή, αν και εκ των πραγμάτων, αντιλαμβάνεστε ότι σε έναν βαθμό είναι αναπόφευκτο, γιατί συνήθως στον κόσμο μένει η εικόνα, το πρόσωπο που φαίνεται.
Δεν έχουν λείψει τα προβλήματα και οι αδυναμίες μου. Έχω δεχθεί κριτική, που θεωρώ ότι σχεδόν πάντα με βοηθάει.
Γιατί ακόμα και όταν είναι κακοπροαίρετη, τουλάχιστον με υποψιάζει και με πεισμώνει.
Ζητάω λοιπόν την κριτική σας, αλλά και τη βοήθεια, την ενεργητική παρουσία σας στο πλευρό της Παράταξης.
Σας διαβεβαιώνω δε, ότι έχουμε μια ισχυρή βάση, που είχε στελεχώσει το ψηφοδέλτιο και ένα ικανό επιτελείο, τη Γραμματεία της Παράταξης, που είναι ανοιχτή σε όποιον θέλει να συμμετέχει και στη συνεργασία αυτή οφείλεται η παρουσία μας.
Σας απευθύνω ανοιχτό κάλεσμα συμμετοχής και δράσης.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου