Τετάρτη 5 Νοεμβρίου 2008

«Τεστ αυτογνωσίας» στο λύκειο προτείνει ο Ευ. Στυλιανίδης

Εφ' όλης της ύλης ήταν η ομιλία του υπουργού Παιδείας Ευριπίδη Στυλιανίδη στο 1ο συνέδριο του Ινστιτούτου Επαγγελματικού Προσανατολισμού και Σταδιοδρομίας. Ο κ. Στυλιανίδης επισήμανε μεταξύ άλλων την «αναγκαιότητα καλύτερης και διαφανέστερης διαχείρισης των χρημάτων που δαπανά το κράτος στα πανεπιστήμια», καθώς -όπως τόνισε- το 92% των ΑΕΙ-ΤΕΙ «ζει μόνον από την κρατική επιχορήγηση, όταν ο ευρωπαϊκός μέσος όρος δημοσίων δαπανών για την Ανώτατη Εκπαίδευση σε όλα τα άλλα ιδρύματα της Ευρώπης είναι περί το 60%».

Στη συνέχεια, ο υπουργός μίλησε για τη στρατηγική του στο υπουργείο Παιδείας που αρχίζει απο το Νηπιαγωγείο και καταλήγει στην Ανώτατη Εκπαίδευση. Ιδιαίτερα για το θέμα των κολεγίων ο υπουργός τόνισε χαρακτηριστικά: «Βλέποντας την αδυναμία του ελληνικού θεσμικού πλαισίου ν' αντισταθεί στις εξελίξεις που δρομολογεί το Κοινοτικό Δίκαιο και η βούληση της ευρωπαϊκής οικογένειας θεωρήσαμε ότι η καλύτερη άμυνα και προάσπιση των αρχών και των αξιών της ελληνικής παιδείας, αφού ανεβλήθη η αναθεώρηση του άρθρου 16, που θα μπορούσε να μας δώσει λύσεις στο χώρο της εθνικής μας κυριαρχίας στον τομέα της Εκπαίδευσης, λόγω της ιδεοληψίας ή του φόβου κάποιων πολιτικών δυνάμεων, είναι η θεσμοθέτηση ενός νόμου που θα ελέγχει αυτό το χώρο θέτοντας τους κανόνες λειτουργίας και πραγματοποιώντας διαρκή έλεγχο και αξιολόγηση στο χώρο της μεταλυκειακής Εκπαίδευσης και κατάρτισης».

Αίσθηση προκάλεσε η εξαγγελία του υπουργού ότι θα προωθηθούν στο λύκειο «τεστ αυτογνωσίας».
Όπως διευκρίνισε ο υπουργός, με αυτό «δίδεται η δυνατότητα στο γονιό και στο ίδιο το παιδί από μικρή ηλικία ?δηλαδή από την ηλικία των 15-16 ετών? να μπορεί να αξιολογήσει τον εαυτό του και να διαπιστώσει πού είναι προσανατολισμένες οι πραγματικές του ικανότητες. Εμείς προσπαθούμε να διαμορφώσουμε ένα τέτοιο τεστ αυτογνωσίας, που θα παρέχουμε δωρεάν σε όλους τους γονείς και τους μαθητές, μέσα στο πλαίσιο του μαθήματος του Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού, ώστε απο μικρή ηλικία ο μαθητής να αντιλαμβάνεται πού είναι οι κλίσεις του, οι ικανότητές του. Και αυτό να είναι η βάση πάνω στην οποία θα χτίσει μετά το Λύκειο».
www.kathimerini.gr με πληροφορίες από ΑΠΕ - ΜΠΕ

Δεν υπάρχουν σχόλια: