Τετάρτη 3 Μαρτίου 2010

Στη Βουλή ο δρόμος Μπράλλου-Αντιρρίου

ΑΦΡΟΔΙΤΗ Κ. ΠΑΠΑΘΑΝΑΣΗ
ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ Ν. ΦΩΚΙΔΑΣ
ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ ΠΑΣΟΚ
01.03.2010
ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς
Τον Υπουργό Υποδομών , Μεταφορών και Δικτύων , κ. Δ. Ρέππα
ΘΕΜΑ : ΟΔΙΚΟΣ ΑΞΟΝΑΣ ΜΠΡΑΛΛΟΣ – ΑΜΦΙΣΣΑ – ΙΤΕΑ - ΑΝΤΙΡΡΙΟ

Ο Οδικός Άξονας ΜΠΡΑΛΛΟΣ – ΑΜΦΙΣΣΑ – ΙΤΕΑ - ΑΝΤΙΡΡΙΟ είναι σημαντικός αναπτυξιακός άξονας καθώς θα συνδέει την Φωκίδα και την Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας με τον ΠΑΘΕ , τον Ε65 με την Ιόνια Οδό .

Το Γ Κοινοτικό Πλαίσιο Στήριξης τελείωσε το 2009. Γνωρίζουμε ότι στο διάστημα αυτό παρατηρήθηκαν σημαντικές υστερήσεις στις αναθέσεις των μελετών , σημαντικές καθυστερήσεις στην κατασκευή βασικών και περιφερειακών έργων υποδομής και σημαντικές υπερβάσεις στους προϋπολογισμούς των ήδη εκτελούμενων έργων. Επί της ουσίας χάθηκε πολύτιμος χρόνος και αναπτυξιακοί πόροι.

Το ΕΣΠΑ ξεκίνησε το 2007 και οι βασικές παρατηρήσεις στα ποιοτικά και οικονομικά του στοιχεία έχουν να κάνουν με :
«Υπερδέσμευση» πόρων σε άξονες , με ενταγμένα ανώριμα τεχνικά και περιβαλλοντικά έργα ,
Ακόμη απροσδιόριστο το οικονομικό κόστος απαλλοτριώσεων μεγάλων έργων,
Χαμηλή απορροφητικότητα του προγράμματος , σε ύψος περί το 3,5% στο τέλος του 2009,
Έλλειψη ώριμων τεχνικά μελετών και περιβαλλοντικών αδειοδοτήσεων των έργων.
Ειδικά , για τον συγκεκριμένο οδικό άξονα , οι συμβάσεις των μελετών υπεγράφησαν στις 15.01.2009 για το τμήμα «ΑΜΦΙΣΣΑ – ΝΑΥΠΑΚΤΟΣ» και στις 02.10.2009 για το τμήμα «ΜΠΡΑΛΟΣ – ΑΜΦΙΣΣΑ» , υπεγράφησαν δηλαδή στο χρόνο λήξης του Γ Κοινοτικού Πλαισίου.


Ερωτάται ο κ. Υπουργός :


Πόσο ώριμες τεχνικά είναι τη στιγμή αυτή οι μελέτες του έργου;
Ποιο είναι το χρονοδιάγραμμα για την ολοκλήρωση των μελετών του συγκεκριμένου έργου και για την περιβαλλοντική του αδειοδότηση ;
Ποια τμήματα του άξονα έχουν ιεραρχηθεί ως τα περισσότερο αναγκαία να υλοποιηθούν σύμφωνα με κυκλοφορικές μελέτες ή έχουν χαρακτηριστεί σημεία μείζονος επικινδυνότητας ;
Ποια είναι τα βασικά χαρακτηριστικά και το είδος των επεμβάσεων , βελτιώσεις , νέες χαράξεις , ειδικά τεχνικά , που προβλέπονται στον άξονα;
Ποια η εκτιμώμενη δαπάνη της κατασκευής του οδικού άξονα ΜΠΡΑΛΛΟΣ – ΑΜΦΙΣΣΑ – ΙΤΕΑ - ΑΝΤΙΡΡΙΟ ;
Από ποιους πόρους και με ποιο χρηματοδοτικό σχήμα θα καλυφθεί η δαπάνη της κατασκευής του συγκεκριμένου οδικού άξονα; Θα μπορέσει το έργο να διεκδικήσει πόρους από την 4η Προγραμματική Περίοδο;
Ο συγκεκριμένος άξονας θα αφορά μόνο εθνική χρηματοδότηση ή θα αφορά και σύμβαση παραχώρησης ;
Ποιες είναι οι προτεραιότητες του Υπουργείου σας σε σχέση με τον συγκεκριμένο άξονα και ποιος είναι ο σχεδιασμός σας για την υλοποίηση του έργου;
Η Ερωτώσα Βουλευτής
Αφροδίτη Παπαθανάση

Δεν υπάρχουν σχόλια: