ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑΣ ΕΜΠΟΡΙΚΩΝ ΣΥΛΛΟΓΩΝ ΑΤΤΙΚΗΣ ΟΜΟΡΩΝ ΝΟΜΩΝ
& ΝΗΣΩΝ ΑΙΓΑΙΟΥ
1. ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΑ
Α. ΓΕΝΙΚΑ
Η τυχόν εφαρμογή των προθέσεων της Κυβέρνησης που μέχρι σήμερα έχουν δημοσιοποιηθεί θα επιφέρει επιβαρύνσεις για φυσικά πρόσωπα και επιχειρήσεις που σίγουρα θα απορροφήσουν διαθέσιμο προς κατανάλωση εισόδημα, γεγονός που είναι αρνητικό για όλους τους επιμέρους κλάδους του Εμπορίου. Επίσης δεν αξιοποιείται η φορολογική μεταρρύθμιση για την ενίσχυση της ανάπτυξης απαραίτητη για την επιστροφή του αρνητικού κλίματος και εξόδου από την ύφεση.
Κρίσιμο είναι στην συγκεκριμένη φάση ο περιορισμός συνολικά του Δημόσιου Τομέα της οικονομίας και ο με κάθε τρόπο περιορισμός των καταναλωτικών δαπανών του ευρύτερου δημόσιου στις απόλυτα απαραίτητες.
Ακόμα θεωρούμε ότι, για να μπορέσουμε να τοποθετηθούμε με σαφήνεια θα πρέπει να γνωρίζουμε τα αριθμητικά δεδομένα που προκύπτουν από την ποιοτική ανάλυση των κάθε είδους φορολογικών δηλώσεων επιχειρήσεων και φυσικών προσώπων (αξιοποίηση TaxisNet).
Τέλος πιστεύουμε ότι ήρθε επιτέλους η ώρα οι φορολογούμενοι να αντιμετωπίζονται από τις φορολογικές αρχές ως «πελάτες» και όχι ως εν δυνάμει «κλέφτες»
Β. ΕΙΔΙΚΑ
Τιμαριθμοποίηση και εξίσωση αφορολόγητου ορίου μισθωτών και επαγγελματιών με ταυτόχρονη αύξηση του αριθμού των κλιμακίων
Εξορθολογισμός του συστήματος συλλογής αποδείξεων επ’ ωφελεία των χαμηλών εισοδημάτων με ιδιαίτερη βαρύτητα σε αποδείξεις κλάδων με υψηλή ιστορικότητα φοροδιαφυγής.
Διατήρηση των συντελεστών φορολόγησης των κερδών των επιχειρήσεων ως έχει, με υποχρέωση επανεπένδυσης μέρος των κερδών εντός τριετίας, ειδάλλως φορολόγηση με υψηλότερο συντελεστή. Έτσι θα ενισχυθεί η ανάπτυξη που αποτελεί ζητούμενο.
Επιβολή ΦΠΑ και σε οικονομικές δραστηριότητες που απαλλάσσονται σήμερα και με αύξηση των υφιστάμενων συντελεστών. Εξετάζεται ενδεχομένως μετάταξη των ειδών από το χαμηλό στο κανονικό συντελεστή
5. α) Εφαρμογή και έλεγχος της χρήσης των ταμειακών μηχανών όπου αυτό μπορεί να επιβληθεί με προδιαγεγραμμένα κριτήρια.
6. Διατήρηση της αυτοπεραίωσης και επέκταση σε επιχειρήσεις με τζίρο έως 1.000.000€ με υποχρέωση σε δειγματοληπτικό έλεγχο του 5% αυτών.
Επανεξέταση της αποτελεσματικότητας του μέτρου υποχρεωτικής έκδοσης δίγραμμης επιταγής ή τραπεζικής κατάθεσης για συναλλαγές άνω των 15.000 €.
Επανεξέταση του συστήματος φοροαπαλλαγών που απολαμβάνουν ειδικές ομάδες φορολογουμένων.
Σταδιακή κατάργηση του ΚΒΣ και αντικατάστασή του με ένα ευέλικτο σύστημα ελέγχου και διακίνησης αγαθών.
Η μεταβίβαση μικρών και μικρομεσαίων επιχειρήσεων ή εταιρικών μεριδίων σε συγγενείς Α’ βαθμού να είναι αφορολόγητη και για μη επαχθή αιτία.
Αξιοποίηση της εμπειρίας άλλων χωρών της ΕΕ στον επαναπατρισμό κεφαλαίων.
Εξορθολογισμός των αντικειμενικών αξιών ακινήτων και ιδιαίτερα μείωση συντελεστών και εμπορικότητας ορισμένων περιοχών.
Αύξηση αφορολόγητου ορίου για ΦΜΑΠ κατ’ ελάχιστο στα 500.000 € , εξορθολογισμός των κλιμακίων και των φορολογικών συντελεστών και αυτόματη σύνδεση των ορίων με τις αντικειμενικές αξίες .
Καθιέρωση συστήματος ελάχιστου αντικειμενικού τεκμαρτού κόστους συντήρησης περιουσιακών στοιχείων .
Επανεξέταση της σκοπιμότητας του μέτρου της ανώνυμης καταγγελίας.
Έλεγχος και παρακολούθηση των ενδοκοινοτικών αποκτήσεων από την στιγμή της εισόδου των εμπορευμάτων στην Ελληνική Επικράτεια για πάταξη του παραεμπορίου.
Έγκαιρος διακανονισμός των χρεών του Δημοσίου προς τις επιχειρήσεις με τα οφειλόμενα απ’αυτές.
Πρότιστο έργο της νέας ΥΠΕΕ πρέπει να είναι η πάταξη του παράνομου «εμπορίου» μαζί βέβαια με την πάταξη της μεγάλης φοροδιαφυγής.
2. ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΑ
Α. ΓΕΝΙΚΑ
Θεωρούμε αυτονόητη τη διατήρηση του δημόσιου χαρακτήρα της κοινωνικής ασφάλισης και τον διαχωρισμό του κλάδου Υγείας από τους Φ.Κ.Α. με τη δημιουργία ενός ενιαίου φορέα παροχής υγείας για όλους τους Έλληνες.
Η θεσμοθέτηση της βασικής σύνταξης πρέπει να γίνει μόνο μετά από ενδελεχή μελέτη των συντελεστών του θέματος και αξιοποίηση όλων των δεδομένων.
Σημαντική απόφαση αποτελεί η εξάλειψη κινήτρων πρόωρης συνταξιοδότησης και αντικατάστασής τους με κίνητρα ασφάλισης στα «νεκρά διαστήματα» των υφισταμένων ορίων παροχής σύνταξης.
Β. ΕΙΔΙΚΑ
κωδικοποίηση και απλούστευση της κοινωνικοασφαλιστικής νομοθεσίας.
Περιορισμός της γραφειοκρατίας λόγω πολυνομοθεσίας, που καταλήγει σε εισφοροδιαφυγή
ο εργοδότης οδηγείται σε εισφοροδιαφυγή, ακριβώς επειδή το σύστημα ένταξης και απένταξης από την ασφάλιση είναι ιδιαίτερα γραφειοκρατικό και ως εκ τούτου αποτρεπτικό.
Άμεση μηχανογράφηση όλων των Φ.Κ.Α.
Περαιτέρω μείωση του αριθμού των Φ.Κ.Α. και ενοποίηση Επικουρικών Ταμείων και Ταμείων Πρόνοιας
Πληρωμή υποχρεώσεων του κράτους προς τους Φ.Κ.Α. και συνεπής καταβολή των ήδη θεσμοθετημένων πόρων.
Επιδίωξη είσπραξης των οφειλομένων αντί της επιβολής ειδικού φόρου ή τέλους για την κοινωνική ασφάλιση.
Επίλυση των προβλημάτων στη διαδοχική ασφάλιση. Θεμελίωση δικαιώματος σύνταξης στα 37 χρόνια, ακόμα και στην περίπτωση διαδοχικής ασφάλισης χωρίς όριο ηλικίας .
Άρση ανισότητας στις συντάξεις ασφαλισμένων πρώην ΤΕΒΕ και πρώην ΤΑΕ .
Διεύρυνση της ασφαλιστικής βάσης του ΟΑΕΕ σε περιοχές κάτω των 2.000 κατοίκων με καθιέρωση και οικονομικών κριτηρίων ένταξης.
Διατήρηση του αιρετού της διοίκησης του ΟΑΕΕ, θεσμοθέτηση θέσεων Υποδιοικητών, ένας εκ των οποίων θα προτείνεται από την ΕΣΕΕ .
Κατάργηση της προσωποκράτησης και αποποινικοποίηση για καθυστερούμενες ασφαλιστικές εισφορές στον ΟΑΕΕ .
Δημιουργία μόνιμου συστήματος ρύθμισης χρεών.
Αξιοποίηση κινητής και ακίνητης περιουσίας των Φ.Κ.Α. μέσω εξειδικευμένων οργάνων στο πρότυπο της ΑΕΔΑΚ.
Καθιέρωση κινήτρων παραμονής στην εργασία και αύξηση της σύνταξης λόγω παράλληλης ασφάλισης.
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΠΑΠΑΣΠΥΡΟΥ
ΑΝΤΙΠΡΟΕΔΡΟΣ
Η Νύχτα Μετά #3
Πριν από 3 χρόνια
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου