Εν όψει της έναρξης της περιόδου των θερινών εκπτώσεων, που θα διαρκέσουν από 15 Ιουλίου έως 31 Αυγούστου 2009, η Γενική Γραμματεία Καταναλωτή εφιστά την προσοχή των καταναλωτών στον τρόπο με τον οποίο πραγματοποιούν τις αγορές τους.
Όπως τονίζει ο Γενικός Γραμματέας Καταναλωτή, κ. Γιάννης Οικονόμου: «Κάθε καταναλωτής οφείλει να γνωρίζει ποια είναι τα δικαιώματά του, αλλά και τι θα πρέπει να προσέχει, ώστε να επιλέγει σωστά, με βάση τις δικές του ανάγκες. Εκπτώσεις στις τιμές δεν σημαίνει και εκπτώσεις στην ποιότητα και κυρίως στην ασφάλεια και αυτό πρέπει να είναι ξεκάθαρο. Οι πολίτες-καταναλωτές θα πρέπει να κάνουν σωστή έρευνα αγοράς και βέβαια είναι απαραίτητος και ένας προγραμματισμός ανάλογα με τις δυνατότητες, τις ανάγκες και τις επιθυμίες.
Συγκεκριμένα, οι καταναλωτές θα πρέπει να έχουν υπόψη τους τα εξής:
1. Αγοράζουμε με βάση τον οικογενειακό μας προγραμματισμό και έχοντας επίγνωση των οικονομικών μας δυνατοτήτων.
2. Αποφεύγουμε την αλόγιστη χρήση πιστωτικών καρτών και καταναλωτικών δανείων.
3. Ελέγχουμε προσεκτικά την ποιότητα των αγαθών που αγοράζουμε.
Σε περίπτωση ελαττώματος, έχουμε το δικαίωμα να ζητήσουμε αντικατάσταση ή επιστροφή του προϊόντος. Εξαιρούνται του δικαιώματος της αντικατάστασης ή επιστροφής, προϊόντα στα οποία η προσφορά οφείλεται στο γεγονός ότι είναι ελαττωματικά, ή όταν έχει λάβει σχετική γνώση ο καταναλωτής (σήμανση, ενημέρωση κτλ).
4. Συγκρίνουμε προσεκτικά τις τιμές και δεν παρασυρόμαστε από δήθεν υψηλά ποσοστά εκπτώσεων, ή από επιλεγμένα προϊόντα - «κράχτες».
5. Ζητάμε πάντα απόδειξη για τη συναλλαγή που κάναμε.
6. Ζητάμε η εγγύηση και οι οδηγίες χρήσης των αγαθών που αγοράζουμε να είναι στην ελληνική γλώσσα.
7. Καταγγέλλουμε κάθε πρόβλημα που συναντάμε (πλασματική έκπτωση, ελαττωματικό προϊόν, κτλ) στην τηλεφωνική γραμμή 1520 της Γενικής Γραμματείας Καταναλωτή, η οποία λειτουργεί από τις 08:00 ως τις 22:00.
Συμβουλές από το ΕΛΚΕΚΑ
Οι εκπτώσεις δίνουν την ευκαιρία, στους καταναλωτές να επωφεληθούν από τις μειωμένες τιμές των προϊόντων αλλά ταυτόχρονα κρύβουν και αρκετές παγίδες, αναφέρει το ΕΛΚΕΚΑ (Ελληνικό Κέντρο Καταναλωτών) και συμβουλεύει τους καταναλωτές στα εξής:
- Πριν βγείτε για ψώνια να σκεφτείτε καλά τις ανάγκες που έχετε και μη δημιουργείτε τεχνητές, μην πέφτετε θύματα της υπερκατανάλωσης.
- Μην αγοράζετε με την λογική του φθηνού εάν δεν το χρειάζεστε, είναι περιττό και δεν έχετε κανένα κέρδος.
- Μην επηρεάζεστε από την διαφήμιση. Η ωραιοποιημένη εικόνα των προϊόντων δεν σημαίνει ότι ανταποκρίνεται και στην πραγματικότητα.
- Πριν αγοράσετε, κάνετε μια έρευνα αγοράς, συγκρίνετε τιμές και επιλέξετε σωστά.
- Αν αγοράσετε ελαττωματικά προϊόντα, να τα επιστρέψετε αμέσως και να τα αντικαταστήσετε με άλλα ή να πάρετε πίσω τα λεφτά σας Οι καταστηματάρχες είναι υποχρεωμένοι να αλλάξουν τα προϊόντα τα οποία παρουσιάζουν ελάττωμα και αγοράστηκαν την περίοδο των εκπτώσεων.
Ο έμπορος μπορεί να αρνηθεί αλλαγή ελαττωματικών ειδών , μόνο εάν το προϊόν είναι σε τιμή προσφοράς λόγω των συγκεκριμένων ελαττωμάτων και εφόσον έχει ενημερώσει σχετικά τον καταναλωτή πριν την αγορά με ανάλογη πινακίδα.
Κάθε είδος πρέπει να γράφει δύο τιμές. Μία που ίσχυε πριν την έκπτωση και μία που προκύπτει μετά καθώς και το ποσοστό της έκπτωσης.
ΠΡΟΣΟΧΗ . Το ποσοστό της έκπτωσης πρέπει να αναγράφεται στο καρτελάκι κάθε προϊόντος και όχι στο συνολικό ποσοστό στις βιτρίνες των καταστημάτων.
Αγοράζετε εποχιακά είδη, μην περιμένετε ότι θα έχετε την ευκαιρία να αγοράσετε μία τηλεόραση ή ένα ψυγείο σε καλή τιμή, αντίθετα μπορεί να πετύχετε καλή τιμή σε ρούχα, παπούτσια και είδη της φετινής μόδας.
Η αγορά προϊόντων με δόσεις ή πιστωτικές κάρτες, πρέπει να δίνετε προσοχή σε κάθε λεπτομέρεια, για τους όρους που διέπουν αυτή την συνδιαλλαγή.
- Ζητείστε για όλες τις αγορές σας αποδείξεις και μην ξεχνάτε ότι μέρος της ευθύνης έχουν και οι καταναλωτές, εάν στο δρόμο σας γίνει έλεγχος και δεν έχετε απόδειξη, το δε πρόστιμό είναι μεγάλο.
- Αποφύγετε τον συνωστισμό, ανάμεσα στο πολύ κόσμο υπάρχουν και μερικοί που δεν θέλουν να ξοδέψουν αλλά σκοπεύουν να <ελαφρύνουν> το δικό σας πορτοφόλι.
- Καταγγείλετε κάθε περίπτωση πλασματικών εκπτώσεων ή ελαττωματικών προϊόντων στο ΕΛΚΕΚΑ (Ελληνικό Κέντρο Καταναλωτών) τηλ.210-3803116 ή στο 1520.
Η Νύχτα Μετά #3
Πριν από 3 χρόνια
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου