Τρίτη 2 Ιουνίου 2009

Ολα για την επιδότηση απόσυρσης των κλιματιστικών

Πρόγραμμα «Αντικατάστασης Ενεργοβόρων Οικιακών Συσκευών Κλιματισμού»

ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ – ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ



1. Το πρόγραμμα αφορά σε ολόκληρη τη χώρα ή κάποιες περιοχές αυτής;

Αφορά σε όλη την Ελλάδα.

2. Πόση είναι η επιδότηση;

Το ύψος της επιδότησης αντιστοιχεί στο 35% της λιανικής τιμής πώλησης της νέας συσκευής (απολύτως μετρητοίς), με ανώτατο όριο επιδότησης τα 500 Ευρώ.

Παράδειγμα 1

Έστω ότι το κλιματιστικό που επιλέγει να αγοράσει ο καταναλωτής στοιχίζει 900€ (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ). Η επιδότηση αντιστοιχεί στο ποσό των 315€ (35% * 900€ = 315€). Επομένως, το ποσό που θα καταβάλλει ο καταναλωτής θα είναι 900€ - 315€ = 585€

Παράδειγμα 2

Έστω ότι το κλιματιστικό που επιλέγει να αγοράσει ο καταναλωτής στοιχίζει 1500€ (συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ). Το 35% της τιμής αυτής αντιστοιχεί στο ποσό των 525€ (35% * 1500€ = 525€). Επειδή όμως το ποσό αυτό υπερβαίνει τα 500€ (δηλ. το ανώτατο όριο επιδότησης), η επιδότηση θα είναι 500€. Άρα το ποσό που θα καταβάλλει ο καταναλωτής θα είναι 1500€ - 500€ = 1000€.

3. Επιδοτούνται οι τόκοι;

Δεν επιδοτούνται τυχόν τόκοι που προκύπτουν από διακανονισμό. Η λιανική τιμή πώλησης της νέας συσκευής - αντιστοιχεί στην τιμή μετρητοίς.- Επίσης, στη λιανική τιμή δεν συμπεριλαμβάνονται άλλα πιθανά κόστη (π.χ. κόστος εγκατάστασης/ απεγκατάστασης του κλιματιστικού). -

4. Ποιοι δικαιούνται την επιδότηση;

Δικαίωμα συμμετοχής έχουν όλοι οι πολίτες/ καταναλωτές, οι οποίοι έχουν σε κατοικία τους παλαιά συσκευή κλιματισμού εν λειτουργία και θέλουν να την αντικαταστήσουν με άλλη, νέας τεχνολογίας, ενεργειακά αποδοτικότερη.

5. Οι ξένοι υπήκοοι δικαιούνται την επιδότηση;

Οι ξένοι υπήκοοι έχουν ακριβώς τα ίδια δικαιώματα/ υποχρεώσεις με τους Έλληνες, αρκεί να διαθέτουν στη χώρα μας κατοικία στην οποία θα γίνει η αντικατάσταση του κλιματιστικού.



6. Πόσες συσκευές μπορεί να αγοράσει ο κάθε καταναλωτής;
Ο κάθε καταναλωτής μπορεί να επιδοτηθεί και να αντικαταστήσει μέχρι και δυο (2) συσκευές.
7. Αν κάποιος δεν διαθέτει παλιό κλιματιστικό προς απόσυρση δικαιούται την επιδότηση;
Όχι. Το πρόγραμμα αφορά αποκλειστικά και μόνο αντικατάσταση παλαιάς συσκευής κλιματισμού με άλλη νέα ενεργειακά αποδοτικότερη (στόχος είναι η εξοικονόμηση ενέργειας).

8. Γιατί η δράση δεν αφορά επαγγελματικούς χώρους;
Η δράση βασίζεται στην πρόσφατη τροποποίηση του κανονισμού 1080/2006, βάσει του οποίου δίνεται η δυνατότητα και στην Ελλάδα, χρηματοδότησης δράσεων εξοικονόμησης ενέργειας αποκλειστικά στον οικιακό τομέα.

9. Ποια είναι η απαιτούμενη διαδικασία για να συμμετάσχει κάποιος στη δράση;

Η διαδικασία είναι πολύ απλή. Ο καταναλωτής έχοντας μαζί του τα δυο δικαιολογητικά που απαιτούνται, μπορεί να απευθύνεται στο κατάστημα πώλησης κλιματιστικών συσκευών της επιλογής του και αφού επιλέξει τη συσκευή κλιματισμού που τον ενδιαφέρει από αυτές που επιδοτούνται, να συμπληρώσει και να υπογράψει το «Έντυπο Αγοράς Συσκευής». Τα δικαιολογητικά που απαιτούνται είναι η Αστυνομική Ταυτότητα και ένα απλό φωτοαντίγραφο αυτής (ή το Διαβατήριο σε περίπτωση ξένης υπηκοότητας) και ένα αντίγραφο ενός πρόσφατου λογαριασμού της ΔΕΗ (της οικίας στην οποία θα αντικατασταθεί το κλιματιστικό).

10. Ποια δικαιολογητικά απαιτούνται για τον πολίτη ;

1. Αστυνομική Ταυτότητα και ένα απλό φωτοαντίγραφο αυτής ή Διαβατήριο σε περίπτωση ξένης υπηκοότητας. Στην ειδική περίπτωση απώλειας της Αστυνομικής Ταυτότητας, βεβαίωση απώλειας και προσκόμιση του διαβατηρίου.

2. Αντίγραφο πρόσφατου λογαριασμού της ΔΕΗ της οικίας στην οποία θα γίνει η αντικατάσταση του κλιματιστικού, με τον οποίο θα πιστοποιείται ότι η δηλούμενη διεύθυνση αντιστοιχεί σε κατοικία και όχι σε επαγγελματικό χώρο.

11. Ποιες είναι οι ενέργειες που πρέπει να γίνουν στο κατάστημα;

Το κατάστημα, πριν την πραγματοποίηση της πρώτης πώλησης, οφείλει να έχει εγγραφεί στο Πρόγραμμα, μέσω της ειδικής διαδικτυακής εφαρμογής που έχει αναπτυχθεί και θα υποστηρίζει την όλη εφαρμογή της.

Οι ενέργειες οι οποίες απαιτούνται κατά τη στιγμή της πώλησης του κλιματιστικού είναι:

§ Το κατάστημα ενημερώνει τον πολίτη για τις προϋποθέσεις/δυνατότητες επιχορήγησης καθώς και για τις επιλογές αγοράς νέου κλιματιστικού.

§ Το κατάστημα αφού ελέγξει τα δικαιολογητικά, συμπληρώνει το «Έντυπο Αγοράς Συσκευής» στο οποίο θα αναφέρονται τα στοιχεία του πολίτη, τα στοιχεία του καταστήματος, τα χαρακτηριστικά του νέου κλιματιστικού, το κόστος αγοράς του καθώς και οι υποχρεώσεις συμμετοχής του πολίτη. Το «Έντυπο Αγοράς Συσκευής» συμπληρώνεται από το κατάστημα ηλεκτρονικά, μέσω της σχετικής διαδικτυακής εφαρμογής, και αφού εκτυπωθεί υπογράφεται από τον πολίτη και από το κατάστημα, του οποίου και φέρει τη σφραγίδα.

Εναλλακτικά, το «Έντυπο Αγοράς Συσκευής» (υποχρεωτικά η συγκεκριμένη φόρμα που υπάρχει στο πληροφοριακό) δύναται να συμπληρωθεί χειρόγραφα τη στιγμή της αγοράς και υπογράφεται από τον καταναλωτή και το κατάστημα, του οποίου και φέρει τη σφραγίδα. Σε αυτή την περίπτωση, το κατάστημα πρέπει να καταχωρήσει τα στοιχεία του «Εντύπου Αγοράς Συσκευής» στο πληροφοριακό σύστημα το αργότερο μέσα σε 24 ώρες.

§ Με την ηλεκτρονική καταχώρηση των στοιχείων του «Εντύπου Αγοράς Συσκευής» παράγεται αυτόματα από το σύστημα και ένας μοναδικός Ψηφιακός Κωδικός Αγοράς ο οποίος - αναγράφεται σε όλα τα επόμενα παραστατικά που εκδίδει -το κατάστημα.

§ Σε κάθε καταναλωτή, αντιστοιχούν μέχρι και δύο (2) ψηφιακοί Κωδικοί Αγοράς.

§ Στη συνέχεια το κατάστημα εκδίδει το Δελτίο Παραγγελίας Καταστήματος και την Απόδειξη Είσπραξης.

§ Με την αγορά κάθε νέας συσκευής, ο καταναλωτής, παραλαμβάνει το «Έντυπο Αγοράς Συσκευής» και τα ανωτέρω παραστατικά.

12. Πώς θα λάβει την επιδότηση ο πολίτης;

Ο πολίτης λαμβάνει την επιδότηση άμεσα στο κατάστημα και χωρίς καμία ταλαιπωρία. Συγκεκριμένα, κατά την αγορά της νέας συσκευής, καταβάλλει μόνο τη δική του συμμετοχή, δηλαδή αγοράζει το κλιματιστικό σε χαμηλότερη τιμή. Η επιδότηση υπολογίζεται στη λιανική τιμή πώλησης της συσκευής απολύτως μετρητοίς. - Μπορεί να πληρώσει με οποιονδήποτε τρόπο επιθυμεί, αλλά το ποσό της επιδότησης θα υπολογισθεί στην τιμή μετρητοίς.

13. Υπάρχουν περιορισμοί σχετικά με τα παλιά κλιματιστικά;

Δεν υπάρχει περιορισμός στην παλαιότητα και το είδος της συσκευής που πρόκειται να αντικατασταθεί, αρκεί να βρίσκεται εν λειτουργία τη στιγμή της απεγκατάστασής της και εγκατάστασης της νέας συσκευής.

14. Μπορεί ο πολίτης να αγοράσει οποιαδήποτε νέα συσκευή κλιματισμού;

Οι νέες συσκευές κλιματισμού πρέπει να είναι υψηλής ενεργειακής απόδοσης. Έτσι οι συσκευές που μπορεί να αγοράσει ο καταναλωτής πρέπει να είναι: DC Inverter Ενεργειακής Κλάσης Α/Α για συσκευές μέχρι και 16000 BTU ή DC Inverter Ενεργειακής Κλάσης Α/Α, Α/Β, Β/Α, Β/Β, για συσκευές πάνω από 16000 BTU

15. Πώς διασφαλίζεται ο πολίτης από τυχόν αύξηση των τιμών των κλιματιστικών από τα καταστήματα;

Ο καταναλωτής θα μπορεί να ενημερώνεται από την ιστοσελίδα www.allazoklima.gr στην οποία θα υπάρχει λίστα με τις ενδεικτικές τιμές των επιλέξιμων συσκευών κλιματισμού.

16. Επιδοτείται το κόστος εγκατάστασης/ απεγκατάστασης του κλιματιστικού και τυχόν κόστη μεταφοράς;

Όχι, δεν επιδοτείται από το πρόγραμμα, αλλά πολλά καταστήματα ενδέχεται να παρέχουν τέτοιου είδους επιπλέον κίνητρα στους καταναλωτές.

17. Πού μπορούν να απευθυνθούν οι ενδιαφερόμενοι για πληροφορίες σχετικά με το πρόγραμμα;

Στην ιστοσελίδα www.allazoklima.gr θα παρέχεται ενημέρωση των καταναλωτών (από την Δευτέρα 8 Ιουνίου 2009) και των καταστημάτων από την Παρασκευή 5 Ιουνίου 2009)..

Παράλληλα δημιουργήθηκε υπηρεσία Αρωγής Χρηστών η οποία θα πληροφορεί τους ενδιαφερόμενους καταναλωτές αλλά και τα καταστήματα (Help Desk).

Για την καλύτερη εξυπηρέτηση των ενδιαφερομένων θα υπάρχουν δύο υπηρεσίες, μία για τους καταναλωτές και μία για τα καταστήματα, μέσω των οποίων θα παρέχονται πληροφορίες. Οι υπηρεσίες αυτές θα είναι προσβάσιμες μέσω αστικής τηλεφωνικής κλήσης, από την τηλεφωνική γραμμή ενημέρωσης/ πληροφόρησης 801-11-15-300. Η γραμμή, όπως και η ιστοσελίδα θα λειτουργεί για τους καταναλωτές από την Δευτέρα 8 Ιουνίου 2009 και για τα καταστήματα από την Παρασκευή 5 Ιουνίου 2009.

Από τη γραμμή αυτή θα δίνονται πληροφορίες και απαντήσεις σε τυχόν ερωτήσεις ενώ θα καταγράφονται και πιθανά παράπονα ή προτάσεις. Θα υπάρχει και η δυνατότητα οι παραπάνω υπηρεσίες να παρέχονται και ηλεκτρονικά μέσω του Διαδικτύου.

Επίσης, αναπτύχθηκε πληροφοριακό σύστημα με εφαρμογές για την υποστήριξη των καταστημάτων, της υπηρεσίας αρωγής χρηστών καθώς και των λοιπών εμπλεκόμενων φορέων. Οι χρήστες του πληροφοριακού συστήματος θα έχουν πρόσβαση στις εφαρμογές που τους αφορούν μέσω της ιστοσελίδας του προγράμματος, η οποία θα αποτελεί το κεντρικό σημείο σύνδεσης και επαφής με τους εμπλεκόμενους στο πρόγραμμα.

Για την ενημέρωση των ενδιαφερόμενων σχεδιάστηκε επίσης πληροφοριακό υλικό (λογότυπο, έντυπα, αφίσες, αυτοκόλλητα, κλπ.).





18. Ποια καταστήματα μπορούν να συμμετέχουν στο πρόγραμμα;

Το πρόγραμμα είναι ανοικτό σε όλα τα καταστήματα πώλησης συσκευών κλιματισμού με ισότιμους όρους.

Οι προϋποθέσεις συμμετοχής των καταστημάτων είναι:

§ Πρόσβαση του καταστήματος στο Διαδίκτυο, δεδομένου ότι η εφαρμογή του προγράμματος υποστηρίζεται από πληροφοριακό σύστημα,

§ Εγγραφή του καταστήματος στο πληροφοριακό σύστημα.

§ Αποδοχή των όρων συμμετοχής, προκειμένου να διευκολυνθεί η εφαρμογή και παρακολούθηση του προγράμματοςΗ αποδοχή γίνεται ηλεκτρονικά κατά την εγγραφή του καταστήματος.

19. Ένα κατάστημα, για να μπορέσει να συμμετάσχει στο πρόγραμμα, πρέπει να έχει κάποια συγκεκριμένη υποδομή όσον αφορά στο πληροφοριακό σύστημα;


Όχι, δεν απαιτείται η ύπαρξη κάποιας ειδικής εφαρμογής. Η μόνη προϋπόθεση είναι η δυνατότητα πρόσβασης του καταστήματος στο Διαδίκτυο. Τονίζεται ότι υπάρχει η δυνατότητα να μην διαθέτει το ίδιο το κατάστημα σύνδεση σε Διαδίκτυο, αλλά να μπορεί να εξυπηρετείται από κάπου αλλού (π.χ. από κάποιο Internet Point).

20. Ποια είναι τα παραστατικά που εκδίδει το κατάστημα;


Για κάθε συσκευή κλιματισμού που πωλείται στο πλαίσιο του προγράμματος, το κατάστημα, εκτός από το «Έντυπο Αγοράς Συσκευής», που συμπληρώνει κατά την αγορά του νέου κλιματιστικού, εκδίδει τα ακόλουθα παραστατικά:

§ Ένα Δελτίο Παραγγελίας Καταστήματος, στο οποίο αναφέρονται κατ’ ελάχιστο:

- η λιανική τιμή πώλησης της συσκευής, απολύτως μετρητοίς. Σε περίπτωση δανείου, αναφέρεται η τιμή βάσης δανείου,

- το ποσό της επιδότησης (μέσω του προγράμματος),

- τα στοιχεία του καταναλωτή (υποχρεωτικά η πλήρης διεύθυνση εγκατάστασης),

- τα χαρακτηριστικά του κλιματιστικού που πουλήθηκε (υποχρεωτικά η τεχνολογία και τα BTU)

- ο Ψηφιακός Κωδικός Αγοράς.

Πιθανά επιπλέον κόστη (π.χ. κόστος εγκατάστασης/ απεγκατάστασης, κλπ) πρέπει να αναγράφονται διακριτά και να μην ενσωματώνονται στη λιανική τιμή πώλησης.

§ Μια Απόδειξη Είσπραξης, όπου θα αναγράφεται μόνο το ποσό που καταβάλλει ο καταναλωτής καθώς και ο Ψηφιακός Κωδικός Αγοράς. Σε περίπτωση δανείου θα πρέπει να υπάρχουν τα παραστατικά του δανείου και η σχετική έγκριση αυτού.

§ Μία Απόδειξη Λιανικής Πώλησης και ένα Δελτίο Αποστολής για την παράδοση της νέας συσκευής στον καταναλωτή (ενδέχεται να είναι και ενιαίο παραστατικό). Στα παραστατικά αυτά αναγράφεται υποχρεωτικά ο Ψηφιακός Κωδικός Αγοράς.

Στην Απόδειξη Λιανικής Πώλησης αναγράφονται κατ΄ ελάχιστον τα στοιχεία του Δελτίου Παραγγελίας Καταστήματος όπως αναφέρονται ανωτέρω. Τιμολόγια και αποδείξεις ταμειακής μηχανής δε γίνονται δεκτά. Τα καταστήματα που εκδίδουν αποδείξεις ταμειακής μηχανής, οφείλουν να χρησιμοποιούν θεωρημένες αποδείξεις λιανικής πώλησης για τις ανάγκες του προγράμματος.

21. Πώς πραγματοποιείται η απόσυρση και η ανακύκλωση και πώς ελέγχεται;

§ Το κατάστημα αναθέτει σε συνεργαζόμενο εγκαταστάτη, την εργασία απεγκατάστασης του παλιού κλιματιστικού και εγκατάστασης του νέου στη διεύθυνση που έχει δηλώσει ο καταναλωτής. Εναλλακτικά ο καταναλωτής μπορεί να απευθυνθεί σε ανεξάρτητο εγκαταστάτη της επιλογής του.

§ Το κατάστημα υποχρεούται να παραλάβει την παλαιά συσκευή κλιματισμού από την οικία του καταναλωτή με την έκδοση Αντίστροφου Δελτίου Αποστολής, στο οποίο πρέπει να αναγράφονται κατ΄ ελάχιστον ο Ψηφιακός Κωδικός Αγοράς καθώς και τα διαθέσιμα στοιχεία του παλαιού κλιματιστικού (κατασκευαστής/μάρκα ή/και BTU ή/και σειριακός αριθμός ή/και έτος κατασκευής). Τα στοιχεία του παλαιού κλιματιστικού θα καταχωρούνται από το κατάστημα στο πληροφοριακό σύστημα.

§ Το κατάστημα προωθεί τα παλαιά κλιματιστικά προς ανακύκλωση στην ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ ΣΥΣΚΕΥΩΝ ΑΕ, που αποτελεί τον εγκεκριμένο φορέα για τη λειτουργία του Συλλογικού Συστήματος Εναλλακτικής Διαχείρισης των Αποβλήτων Ηλεκτρικού και Ηλεκτρονικού Εξοπλισμού (ΑΗΗΕ) στην Ελλάδα.

§ Το κατάστημα εκδίδει Δελτίο Αποστολής για τα παλαιά κλιματιστικά που προωθούνται κάθε φορά στην ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ ΣΥΣΚΕΥΩΝ ΑΕ. Σε αυτό αναγράφεται ρητά ο αριθμός των συσκευών που αποστέλλονται στο πλαίσιο του προγράμματος.

§ Το κατάστημα καταχωρεί στο πληροφοριακό σύστημα τον αριθμό Δελτίου Αποστολής των παλαιών κλιματιστικών προς την ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ ΣΥΣΚΕΥΩΝ ΑΕ. Η ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ ΣΥΣΚΕΥΩΝ ΑΕ εκδίδει «Βεβαίωση Παραλαβής» των αποσυρόμενων συσκευών (ανά αποστολή και κατάστημα).

22. Ποια είναι η διαδικασία συμμετοχής στο πρόγραμμα για τα καταστήματα;

Η εγγραφή των καταστημάτων στο πληροφοριακό σύστημα και η αποδοχή των όρων συμμετοχής στη δράση είναι υποχρεωτική και γίνεται με τη χρήση της «Φόρμας Συμμετοχής Καταστήματος». Η εγγραφή μπορεί να γίνει με την έναρξη του προγράμματος ή κατά τη στιγμή της πρώτης παραγγελίας.

Κατά την εγγραφή του, το κάθε κατάστημα καταχωρεί τα ακόλουθα στοιχεία: Επωνυμία, ΑΦΜ, ΔΟΥ, Υποκατάστημα, Πλήρη διεύθυνση (αν υπάρχει υποκατάστημα, συμπληρώνεται η διεύθυνση του υποκαταστήματος), Στοιχεία επικοινωνίας (αν υπάρχει υποκατάστημα, συμπληρώνονται τα στοιχεία του υποκαταστήματος) και Στοιχεία ηλεκτρονικού λογαριασμού του καταστήματος/ υποκαταστήματος (e-mail, username και password).

Με την ολοκλήρωση και αποδοχή της εγγραφής από το πληροφοριακό σύστημα, ενεργοποιείται η δυνατότητα πρόσβασής του στο σύστημα (username και password).

Μετά την εγγραφή του, το κατάστημα πρέπει να αποστείλει στο Γραφείο Αρωγής Χρηστών, τη συμπληρωμένη «Φόρμα Συμμετοχής Καταστήματος» σε έντυπη μορφή, υπογεγραμμένη από το νόμιμο εκπρόσωπο και σφραγισμένη, το αργότερο μέσα σε τρεις (3) ημέρες.

23. Ποιους όρους πρέπει να αποδεχτεί το κατάστημα για τη συμμετοχή του στο πρόγραμμα;


§ να μεριμνήσει για την εκπαίδευση του προσωπικού του που θα εμπλακεί στην εφαρμογή του προγράμματος-

§ να φροντίσει να προμηθευτεί το ενημερωτικό υλικό, το οποίο και θα τοποθετήσει σε εμφανές σημείο του καταστήματος και να προμηθεύει τον καταναλωτή με το σχετικό αυτοκόλλητο για κάθε συσκευή κλιματισμού που αγοράζεται μέσω του προγράμματος-

§ να αποστείλει στο Γραφείο Αρωγής Χρηστών σε έντυπη μορφή υπογεγραμμένη, από το νόμιμο εκπρόσωπό του, και σφραγισμένη τη «Φόρμα Συμμετοχής Καταστήματος», το αργότερο μέσα σε τρεις (3) ημέρες, μετά την εγγραφή του

§ να κάνει χρήση του λογότυπου του προγράμματος-

§ να παραπέμπει στην επίσημη διαδικτυακή της πύλη και να αναφέρει τα ακριβή στοιχεία για το πρόγραμμα, συμπεριλαμβανομένης και της χρηματοδότησης από Ελλάδα και Ε.Ε., σε κάθε περίπτωση που προτίθεται να κάνει σχετική διαφήμιση-

§ Επίσης, το κατάστημα, εφόσον προβαίνει σε δημοσιότητα στα ΜΜΕ, θα πρέπει να τηρεί τους παραπάνω όρους καθώς και να λαμβάνει προέγκριση από το Υπουργείο Ανάπτυξης (υπηρεσία : ΕΥΣΕΔ ΕΝ/Β).

§ Σε κάθε περίπτωση, το κατάστημα θα πρέπει να τηρεί τις διατάξεις του Κανονισμού 1828/2006 περί ενημέρωσης και δημοσιότητας-

§ να ελέγχει τα δικαιολογητικά του καταναλωτή, έτσι ώστε να πιστοποιείται η οικιακή χρήση του κλιματιστικού και η διεύθυνση απεγκατάστασης - εγκατάστασης

§ να εισάγει στο πληροφοριακό σύστημα, για κάθε πώληση, το σύνολο των απαιτούμενων στοιχείων, όπως αυτά περιλαμβάνονται στο «Έντυπο Αγοράς Συσκευής», στο Αντίστροφο Δελτίο Αποστολής και στο Δελτίο Αποστολής προς ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ ΣΥΣΚΕΥΩΝ ΑΕ

§ να καταχωρεί τα στοιχεία κάθε «Εντύπου Αγοράς Συσκευής» στο πληροφοριακό σύστημα το αργότερο μέσα σε 24 ώρες από την έκδοσή του-

§ να μην εκδίδει τιμολόγια και αποδείξεις ταμειακής μηχανής για τα κλιματιστικά που πωλούνται στο πλαίσιο του προγράμματος-

§ να εκδίδει ξεχωριστά παραστατικά για τις επιλέξιμες συσκευές του προγράμματος (να μην περιλαμβάνονται στοιχεία πιθανόν άλλων πωλήσεων του καταστήματος),-

§ σε περίπτωση δανείου, θα πρέπει να υπάρχει σχετική έγκρισή του, πριν από τη συμπλήρωση του «Εντύπου Αγοράς Συσκευής». Η έκδοση του Εντύπου πριν την έγκριση του δανείου γίνεται με αποκλειστική ευθύνη του καταστήματος,

§ σε περίπτωση κατάσχεσης του κλιματιστικού, το κατάστημα να επιστρέψει εντόκως στο Υπουργείο Ανάπτυξης το ποσό που έχει εισπράξει και αναλογεί στην επιχορήγηση του συγκεκριμένου κλιματιστικού,-

§ να παραλάβει την παλαιά συσκευή από την οικία του καταναλωτή,-

§ να εκδίδει Δελτίο Αποστολής προς την ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ ΣΥΣΚΕΥΩΝ ΑΕ για τις αποσυρόμενες συσκευές του προγράμματος και μόνο για αυτές-

§ να μεριμνήσει για την έκδοση και την ορθή συμπλήρωση όλων των παραστατικών (συμπεριλαμβανομένου και του «Εντύπου Αγοράς Συσκευής») που εκδίδονται με ευθύνη του καταστήματος-

§ να εξασφαλίζει τη συγκέντρωση των δικαιολογητικών, τα οποία απαιτούνται για την καταβολή της επιχορήγησης-

§ να εξασφαλίσει ότι, για κάθε πώληση, το Δελτίο Παραγγελίας Καταστήματος θα έχει την ίδια ημερομηνία έκδοσης με αυτήν της υπογραφής του «Εντύπου Αγοράς Συσκευής».

Αυτό θα αποτελέσει σημείο ελέγχου κατά τη διάρκεια του προγράμματος από τον αρμόδιο φορέα/ όργανο,

§ να δεχθεί να υπαχθεί σε πιθανό έλεγχο από αρμόδιες ελεγκτικές αρχές ή φορείς ή όργανα ελέγχου.

Η μη τήρηση των παραπάνω όρων από το κατάστημα αποτελεί λόγο μη πληρωμής του καταστήματος και πιθανό αποκλεισμό του από το πρόγραμμα. Σε περίπτωση που κατά τη διάρκεια ελέγχου διαπιστωθεί η μη τήρηση των παραπάνω όρων θα επιβάλλονται οι ανάλογες κυρώσεις.

24. Ποιες είναι οι υποχρεώσεις των καταναλωτών;

Ο καταναλωτής οφείλει να αποδεχτεί τους ακόλουθους όρους για τη συμμετοχή του στο πρόγραμμα:

§ να προσκομίσει τα απαιτούμενα δικαιολογητικά,

§ να βεβαιώσει ότι τα στοιχεία που έχει αναφέρει και έχουν καταγραφεί στο «Έντυπο Αγοράς Συσκευής» είναι αληθή,

§ να έχει στην οικία του ένα παλαιό κλιματιστικό σε λειτουργία,

§ να παραδώσει στην οικία του το παλιό κλιματιστικό σε εκπρόσωπο του καταστήματος από το οποίο αγοράστηκε η καινούρια συσκευή,

§ να δηλώσει διεύθυνση οικίας στην οποία θα γίνει η απεγκατάσταση του παλιού κλιματιστικού και η εγκατάσταση του νέου,

§ να μην προμηθευτεί πάνω από δύο (2) συσκευές,

§ να επικολλήσει το σχετικό αυτοκόλλητο της δράσης στο κλιματιστικό που αγόρασε μέσω αυτής,

§ να εξουσιοδοτήσει το κατάστημα να εισπράξει αντ’ αυτού το ποσό της επιχορήγησης από το Υπουργείο Ανάπτυξης,

§ να δηλώσει ότι το κλιματιστικό που αγόρασε μέσω του προγράμματος θα το διατηρήσει σε οικία του και δε θα το μεταπωλήσει τουλάχιστον για 5 χρόνια από την ημερομηνία εγκατάστασής του,

§ να μην αιτηθεί τροποποίηση ή ακύρωση αγοράς μέσω του προγράμματος πέραν των επτά (7) ημερών από τη συμπλήρωση του «Εντύπου Αγοράς Συσκευής»,

§ να δεχθεί να υπαχθεί σε πιθανό προγραμματισμένο επιτόπιο έλεγχο από αρμόδιες ελεγκτικές αρχές ή φορείς, μετά από πρότερη συνεννόηση.

Σε περίπτωση που ο καταναλωτής δεν τηρήσει έναν από τους παραπάνω όρους δεν μπορεί να συμμετάσχει στο πρόγραμμα και δεν δικαιούται επιδότησης. Σε περίπτωση που κατά τη διάρκεια ελέγχου διαπιστωθεί η μη τήρηση των παραπάνω όρων θα επιβάλλονται οι ανάλογες κυρώσεις.

25. Ποια είναι τα απαιτούμενα δικαιολογητικά που πρέπει να συγκεντρώσει το κατάστημα για τα κλιματιστικά που πούλησε μέσω του προγράμματος;

Για κάθε πώληση κλιματιστικού:

§ Φωτοαντίγραφο της αστυνομικής ταυτότητας ή του διαβατηρίου του καταναλωτή (και σχετική βεβαίωση σε περίπτωση απώλειας ταυτότητας),

§ Φωτοαντίγραφο του λογαριασμού της ΔΕΗ που έχει προσκομίσει ο καταναλωτής,

§ Το συμπληρωμένο «Έντυπο Αγοράς Συσκευής», υπογεγραμμένο από τον καταναλωτή και σφραγισμένο από το κατάστημα,

§ Φωτοαντίγραφο του Δελτίου Παραγγελίας Καταστήματος,

§ Φωτοαντίγραφο της Απόδειξης Είσπραξης (ή συνόλου αυτών σε περίπτωση περισσοτέρων της μίας). Σε περίπτωση δανείου απαιτούνται τα σχετικά παραστατικά (έγκριση, σύμβαση, κλπ),

§ Φωτοαντίγραφο της Απόδειξης Λιανικής Πώλησης καθώς και του Δελτίου Αποστολής του νέου κλιματιστικού στην οικία του καταναλωτή,

§ Φωτοαντίγραφο του Αντίστροφου Δελτίου Αποστολής για τη μεταφορά του παλιού κλιματιστικού από την οικία του καταναλωτή στο χώρο συλλογής των αποσυρόμενων συσκευών του καταστήματος.

Για το σύνολο των κλιματιστικών για τα οποία αιτείται πληρωμής:

§ Συγκεντρωτική κατάσταση κλιματιστικών ανά κατάστημα/υποκατάστημα, για τα οποία ζητά να πληρωθεί στο πλαίσιο του προγράμματος. Το υπόδειγμα της συγκεντρωτικής κατάστασης που θα χρησιμοποιηθεί, θα διατίθεται από την πληροφοριακή υποδομή του προγράμματος.

§ Δελτίο Αποστολής παλιών κλιματιστικών προς την ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ ΣΥΣΚΕΥΩΝ ΑΕ. Σε αυτό αναγράφεται ρητά ο αριθμός των συσκευών που αποστέλλονται προς ανακύκλωση στο πλαίσιο του προγράμματος.

§ «Βεβαίωση Παραλαβής» από την ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗ ΣΥΣΚΕΥΩΝ ΑΕ όπου θα πρέπει να αναγράφεται ρητά ο αριθμός των συσκευών (ανά κατάστημα/υποκατάστημα) που έχουν περιέλθει στο σύστημα ανακύκλωσης.

Τα φωτοαντίγραφα των δικαιολογητικών θα πρέπει να φέρουν υπογραφή και σφραγίδα του καταστήματος. Το σύνολο των δικαιολογητικών αποστέλλεται από το κατάστημα στο φορέα πιστοποίησης, εις διπλούν. Η κατάθεσή τους μπορεί να γίνεται και ενδιάμεσα, πριν την ολοκλήρωση της δράσης.

26. Πώς και πότε θα γίνει η καταβολή της πληρωμής προς τα καταστήματα;

Η καταβολή της πληρωμής προς το κατάστημα θα γίνεται μετά την ολοκλήρωση των διαδικασιών ελέγχου του φυσικού και οικονομικού αντικειμένου της δράσης και εφόσον διαπιστωθεί η συμμόρφωση με τους όρους και τις διαδικασίες που αναφέρονται ανωτέρω. , - Οι καταβολές πληρωμών δύναται να είναι και τμηματικές, κατά τη διάρκεια εφαρμογής της δράσης.

27. Ποιος εκπροσωπεί το Υπουργείο Ανάπτυξης στην υλοποίηση αυτής της δράσης;

Η Ειδική Υπηρεσία Συντονισμού και Εφαρμογής Δράσεων ΥΠΑΝ στους τομείς ενέργειας, φυσικού πλούτου και μεταποίησης (ΕΥΣΕΔ ΕΝ/Β) ως Δικαιούχος της δράσης στο πλαίσιο του ΕΣΠΑ 2007-2013.

Δεν υπάρχουν σχόλια: