Σάββατο 17 Οκτωβρίου 2009

Η αυτοψία στη Μονάδα Επεξεργασίας Λυμάτων στα Οινόφυτα

Η αυτοψία...

7/10/2009
Αριθμ. Πρωτ.: 1682/09/2.3

ΕΚΘΕΣΗ ΑΥΤΟΨΙΑΣ

ΣΧΕΤΙΚΑ:
1. Το έγγραφο του Συνηγόρου του Πολίτη προς το Δήμο Οινοφύτων με α.π. 1682/09/2.2/23-3-09
2. Η Απόφαση Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων για τις εγκαταστάσεις βιολογικού καθαρισμού του Συνδέσμου Οινοφύτων - Σχηματαρίου με α.π. 111868/20-8-98 της Διεύθυνσης Περιβαλλοντικού Σχεδιασμού της Γενικής Διεύθυνσης Περιβάλλοντος του ΥΠΕΧΩΔΕ
3. Η Ανανέωση – Τροποποίηση της ΑΕΠΟ 111868/20-8-98, με α.π. 93210/9096/08/30-1-2009, από τη Διεύθυνση Περιβάλλοντος και Χωροταξίας της Γενικής Διεύθυνσης Περιφέρειας της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδος


Στις 29/09/2009 και ώρα 09.30, ο ειδικός επιστήμονας στο Συνήγορο του Πολίτη, που ερευνώ την αναφορά υπ’ αριθμ. 1682/2009, πήγα με τον ειδικό επιστήμονα Δημήτρη Βελαώρα στα Οινόφυτα Βοιωτίας και συγκεκριμένα
α. σε κεντρικό αντλιοστάσιο ανύψωσης και
β. στη Μονάδα Επεξεργασίας Λυμάτων και Βοθρολυμάτων του Συνδέσμου Οινοφύτων - Σχηματαρίου, όπου και ενεργήσαμε αυτοψία, σύμφωνα με το άρ. 4 § 5 του ν.3094/2003.
Η αυτοψία άρχισε στις 09:30 και ολοκληρώθηκε στις 14:00.
Παρακάτω αναφέρονται τα αποτελέσματα αυτής της αυτοψίας. Ο έλεγχος έγινε με βάση τους εγκεκριμένους περιβαλλοντικούς όρους του σχετικού 2, οι οποίοι έχουν ανανεωθεί και βρίσκονται σε ισχύ, τροποποιούμενοι μόνο ως προς τον όρο δ.26 από το σχετικό 3:

1. Σε κεντρικό αντλιοστάσιο συλλογής λυμάτων, εντός της πόλης των Οινοφύτων, και δίπλα σε κατοικημένα σπίτια, παρατηρήθηκε, μεγάλης παροχής, υπερχείλιση λυμάτων. Τα λύματα οδηγούνταν σε ρυάκι, χωματόδρομο, παραπόταμο και κατόπιν πλημμύριζαν παρακείμενα χωράφια. Σύμφωνα με μαρτυρία ενός εκ των αναφερόμενων, το γεγονός αυτό λαμβάνει χώρα για πολλούς μήνες και δεν αφορά πρόσφατη βλάβη του ηλεκτρομηχανολογικού εξοπλισμού, όπωςαντίθετα μας ανέφερε ο κ. Δήμαρχος Οινοφύτων σε σχετική μας ερώτηση.
Η μη προσαγωγή των λυμάτων στη Μονάδα Επεξεργασίας Αποβλήτων (εφεξής ΜΕΑ) πέραν του ότι προκαλεί σοβαρό κίνδυνο για τη δημόσια υγεία αποτελεί και παράβαση του όρου δ.6 του σχετικού 2.

2. Ο δρόμος προσέλευσης στη ΜΕΑ δεν ήταν ασφαλτοστρωμένος κατά παράβαση του όρου δ.7.

3. Όσον αφορά την προεπεξεργασία βοθρολυμάτων προέκυψαν τα εξής:
α. δεν λειτουργούσε η αυτόματη εσχάρα βοθρολυμάτων
β. δεν λειτουργούσαν οι αεριστήρες της δεξαμενής ομογενοποίησης βοθρολυμάτων
γ. οι πόρτες στο κτίριο προεπεξεργασίας των βοθρολυμάτων ήταν ανοιχτές και, ως εκ τούτου, δεν ελάμβανε χώρα εξαερισμός και απόσμηση,
δ. τα βοθρολύματα εκκενώνονταν, από τα βυτιοφόρα, σε φρεάτιο ανοιχτού τύπου. Η έντονη τύρβη κατά την εκκένωση των βοθρολυμάτων απελευθέρωνε στο χώρο σταγονίδια. Τα παραπάνω α έως δ αποτελούν παράβαση του όρου δ.10. Τέλος, όλοι οι επιλογικοί διακόπτες του Η/Μ εξοπλισμού στον ηλεκτρικό πίνακα ισχύος και αυτοματισμών, των έργων προεπεξεργασίας βοθρολυμάτων, ήταν σε θέση στάσης λειτουργίας.

4. Η αυτόματη εσχάρα λυμάτων δεν λειτουργούσε, ήταν φραγμένη με στερεά και τα λύματα υπερχείλιζαν στο παράλληλο κανάλι. Στο κανάλι αυτό δεν υπήρχε εγκατεστημένη στατική εσχάρα και τα λύματα οδηγούνταν χωρίς καμία εσχάρωση στο κατάντη δίδυμο αεριζόμενο εξαμμωτή/λιποσυλλέκτη, κατά παράβαση του όρου δ.12. Το γεγονός αυτό οδηγεί σε συχνές εμφράξεις των κατάντη αντλιών, όπως μας επιβεβαιώθηκε μετά από σχετικό μας ερώτημα.

5. Η παλινδρομική γέφυρα δίδυμου εξαμμωτή/λιποσυλλέκτη δεν λειτουργούσε. Δεν γινόταν συλλογή και απομάκρυνση άμμου, λιπών και ελαίων, τα οποία, κατ΄επέκταση, οδηγούνταν, στην κατάντη βιολογική βαθμίδα, κατά παράβαση του όρου δ.13. Το στρώμα λίπους στο διαμέρισμα απολίπανσης ήταν πολύ μεγάλο, γεγονός το οποίο μαρτυρά την απουσία λειτουργίας της γέφυρας για μεγάλο χρονικό διάστημα. Στη σχετική μας διαπίστωση προς τον ηλεκτρολόγο/συντηρητή της εγκατάστασης μας επιβεβαιώθηκε το δεδομένο ότι το συγκρότημα έχει να λειτουργήσει για πολύ καιρό. Οι επιλογικοί διακόπτες του Η/Μ εξοπλισμού του συστήματος εξάμμωσης/λιποσυλλογής ήταν σε θέση στάσης λειτουργίας καθώς ο εξοπλισμός απομάκρυνσης άμμου και επιπλεόντων δεν ήταν δυνατόν να λειτουργήσει.

6. Δεν υπήρχε εγκατεστημένος μετρητής παροχής στο δίαυλο parshall κατά παράβαση του όρου δ.14. Σε σχετική μας ερώτηση για την απουσία ακόμα και της βάσης εγκατάστασης του αισθητηρίου μέτρησης, ο συντηρητής της εγκατάστασης μας επιβεβαίωσε ότι δεν είχε εγκατασταθεί ποτέ στη ΜΕΑ μετρητής παροχής. Κατά συνέπεια, είναι φανερό ότι από την αρχή της λειτουργίας της εγκατάστασης υπήρχε άγνοια της πραγματικής εισερχομένης παροχής, γεγονός που ούτως ή άλλως δυσχεραίνει την εύρυθμη λειτουργία της ΜΕΑ (υπολογισμός παροχής ανακυκλοφορίας ιλύος και ανάμικτου υγρού, δοσολογίας υποχλωριώδους νατρίου κλπ).

7. Στην 1η δεξαμενή απονιτροποίησης δεν λειτουργούσαν, λόγω βλάβης και οι δύο υποβρύχιοι αναδευτήρες ανάμικτου υγρού. Υπήρχε, ως εκ τούτου, καθίζηση της ιλύος σε αυτή καθώς και επιπλέοντα κομμάτια αναερόβιας λάσπης στην επιφάνειά της. Στη 2η δεξαμενή απονιτροποίησης δεν λειτουργούσε, λόγω βλάβης, ο ένας από τους δύο υποβρύχιους αναδευτήρες. Επίσης, δεν λειτουργούσαν οι αντλίες ανακυκλοφορίας ανάμικτου υγρού. Κατά συνέπεια, δεν λάμβανε χώρα απομάκρυνση νιτρικών, κατά παράβαση του όρου δ.15.

8. Δεν γινόταν χημική απομάκρυνση του φωσφόρου κατά παράβαση του όρου δ.18, κατά συνέπεια δεν θα μπορούσε σε καμία περίπτωση να επιτευχθεί η οριακή τιμή των 2 mg/l (όρος β). Επίσης, κατά παράβαση του ίδιου όρου δεν πραγματοποιούνταν διύλιση των επεξεργασμένων αποβλήτων, μετά τις δεξαμενές καθίζησης. Έτσι, δεν θα μπορούσε και να επιτευχθεί η απαιτούμενη συγκέντρωση των 10 mg/l σε αιωρούμενα στερεά εξόδου (όρος β).

9. Δεν γινόταν απολύμανση των εκροών (με διάλυμα υποχλωριώδους νατρίου) κατά παράβαση του όρου δ.19. Ο σωλήνας αναρρόφησης της δοσιμετρικής αντλίας ήταν εκτός της δεξαμενής αποθήκευσης NaOCl, και η δοσιμετρική αντλία εκτός λειτουργίας. Τα μεταλλικά καλύμματα της δεξαμενής χλωρίωσης ήταν πολύ έντονα σκουριασμένα και μας ενημέρωσαν να μην πατήσουμε σε αυτά, για την ασφάλειά μας. Θέσαμε σε χειροκίνητη λειτουργία τη δοσιμετρική αντλία υποχλωριώδους νατρίου η οποία δεν αναρροφούσε υγρό NaOCl.

10. Δεν γινόταν αποχλωρίωση των λυμάτων, κατά παράβαση του όρου δ. 19, επίσης.

11. Η μονάδα απόσμησης στο κτίριο προεπεξεργασίας λυμάτων δεν λειτουργούσε. Επίσης, στο ίδιο κτίριο δεν υπήρχε δίκτυο εξαερισμού. Οι πόρτες του κτιρίου αυτού ήταν ανοιχτές. Σε κάθε όμως περίπτωση, δεν πληρούνταν οι προδιαγραφές για μη διαφυγή των αερίων εκτός του κτιρίου καθώς η μία εγκατεστημένη πόρτα, (βλ. φωτογραφία) ήταν κατά το ήμισυ ανοικτού τύπου. Τα παραπάνω αποτελούν παράβαση των όρων δ.31 και δ.32.

12. Κατά την προσέλευσή μας στη ΜΕΑ, η κεντρική πόρτα εισόδου στην εγκατάσταση ήταν ανοιχτή, δεν υπήρχε κανένας υπεύθυνος από το Σύνδεσμο Βιολογικού Καθαρισμού Οινοφύτων – Σχηματαρίου, κατά παράβαση του όρου δ.38. Στην εγκατάσταση υπήρχε συνεχής προσέλευση βυτιοφόρων οχημάτων τα οποία προχωρούσαν σε εκκένωση των βοθρολυμάτων, απουσία χειριστή της ΜΕΑ. Κάποιοι από τους οδηγούς των βυτιοφόρων αφαιρούσαν οι ίδιοι με τσουγκράνα τα εσχαρίσματα από τη χειροκίνητη εσχάρα βοθρολυμάτων, προκειμένου να μην υπάρξει έμφραξη και τυχόν υπερχείλισή τους. Μετά από μικρό χρονικό διάστημα έφθασε στην εγκατάσταση ο κ. Δήμαρχος Οινοφύτων συνοδεία δύο μηχανικών (εικάζουμε ότι έγινε κατόπιν ειδοποίησης από χειριστή βυτιοφόρου οχήματος για την παρουσία μας στη ΜΕΑ).
13. Δεν υπήρχε μόνιμη απασχόληση εξειδικευμένου προσωπικού για τη λειτουργία και συντήρηση της εγκατάστασης. Ο κ. Δήμαρχος Οινοφύτων μας ανέφερε ότι υπάρχει χημικός μηχανικός υπάλληλος του Δήμου ο οποίος έχει αναλάβει και την ευθύνη της λειτουργίας της ΜΕΑ χωρίς όμως να έχει συνεχή παρουσία στην εγκατάσταση.
14. Τα συλλεγόμενα επιπλέοντα από τις δεξαμενές καθίζησης οδηγούνταν έξω από αυτές και καίγονταν, κατά παράβαση του όρου δ.26 (όρος ο οποίος προσετέθη στο σχετικό 2 με το σχετικό 3), ενώ θα έπρεπε να συλλέγονται και να απομακρύνονται σε κατάλληλα αδειοδοτημένο χώρο.
15. Πραγματοποιήσαμε τεστ ιλύος σε κώνους Imhoff (βλ. φωτογραφία). Η εκροή από τις δεξαμενές καθίζησης περιείχε αρκετά αιωρούμενα στερεά καθώς και επιπλέοντα με θολή εκροή, γεγονός το οποίο ήταν αναμενόμενο, μεταξύ άλλων και λόγω της διακοπής λειτουργίας του συστήματος απολίπανσης στην εγκατάσταση (βοθρολύματα και λύματα) για μεγάλο χρονικό διάστημα.

16. Σε μεγάλο μέρος των δεξαμενών αερισμού υπήρχαν φραγμένοι διαχύτες γεγονός το οποίο οδηγούσε σε μείωση της απόδοσης του αερισμού.

17. Καθώς ο κ. Δήμαρχος Οινοφύτων και η χημικός μηχανικός απεχώρησαν σε κάποια χρονική στιγμή κατά τη διάρκεια της αυτοψίας, ζητήθηκε από τον ηλεκτρολόγο/συντηρητή (εξωτερικό συνεργάτη του Δήμου) να μας επιδειχθεί το αρχείο χημικών αναλύσεων των τελευταίων 12 μηνών, κάτι το οποίο δεν κατέστη εφικτό. Κατόπιν, μεταβήκαμε στο Δήμο Οινοφύτων, όπου ζητήσαμε το παραπάνω αρχείο το οποίο δεν υπήρχε και εκεί διαθέσιμο και ζητήσαμε να ευρεθεί και να μας αποσταλεί. Ζητήσαμε επίσης να μας δοθεί η άδεια διάθεσης επεξεργασμένων αποβλήτων. Ο κ. Δήμαρχος Οινοφύτων μας ενημέρωσε ότι έχουν γίνει όλες οι απαραίτητες ενέργειες για τη λήψη της άδειας, αλλά εκκρεμεί η έκδοσή της.
Για τον παραπάνω σκοπό συντάχθηκε η παρούσα έκθεση αυτοψίας στις 7 Οκτωβρίου 2009, η οποία βεβαιώθηκε και υπογράφεται ως ακολούθως.

Οι ενεργήσαντες την αυτοψία
Σωτήρης Στασινός Δημήτρης Βελαώρας



Τα συμπεράσματα της αυτοψίας
12/10/2009
Ειδικός Επιστήμονας : Σωτήρης Στασινός
210 72 89 810
Ειδικός Επιστήμονας : Δημήτρης Βελαώρας
210 72 89 621
Αριθμ. Πρωτ. Επιστολής: 1682/09/2.4


Προς:

1. κ. Δήμαρχο Οινοφύτων
32100 Οινόφυτα

2. κ. Δήμαρχο Σχηματαρίου
Πλ. Παμμεγίστων Ταξιαρχών 1
32009 Σχηματάρι

3. Σύνδεσμος Οινοφύτων – Σχηματαρίου
32100 Οινόφυτα

Κοινοποίηση:

1. κ. Νομάρχη Βοιωτίας
Φίλωνος 35-39
32100, Λιβαδειά

2. ΥΠΕΧΩΔΕ
Ειδική Υπηρεσία Περιβάλλοντος
Λ.Αλεξάνδρας 11,
Πεδίο του Άρεως
Αθήνα

3. ΥΠΕΧΩΔΕ
Ειδική Υπηρεσία Επιθεωρητών Περιβάλλοντος
Τομέας Νοτίου Ελλάδος/Τμήμα Α
Λ.Κηφισίας 1-3,
Αθήνα

4. Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδος
Διεύθυνση ΠΕΧΩ
Τμήμα Περιβαλλοντικού και Χωροταξικού Σχεδιασμού
Θεοδωράτου και Βέλλιου
Λαμία, 35100


5. Ν.Α.Βοιωτίας
Διεύθυνση Περιβάλλοντος
Φίλωνος 35-39
32100, Λιβαδειά

6. Ν.Α.Βοιωτίας
Διεύθυνση Υγείας
Φίλωνος 35-39
32100, Λιβαδειά

7. Ινστιτούτο για την Αειφόρο Ανάπτυξη και
τον Πολιτισμό (Μ.Κ.Ο.)
ΤΘ 26, 32011, Οινόφυτα

8. Σύλλογος «Πολίτες για την Αειφορία
Περιβάλλον-Υγεία-Πολιτισμός»
28ης Οκτωβρίου 22
32011, Οινόφυτα Βοιωτίας

9. π. Ιωάννη Οικονομίδη
28ης Οκτωβρίου 22
32011, Οινόφυτα Βοιωτίας




ΘΕΜΑ: Μονάδα Επεξεργασίας Λυμάτων και Βοθρολυμάτων των Δήμων Οινοφύτων και Σχηματαρίου

ΣΧΕΤΙΚΑ:
1. Το έγγραφο του Συνηγόρου του Πολίτη προς το Δήμο Οινοφύτων με α.π. 1682/09/2.2/23-3-09
2. Η Απόφαση Έγκρισης Περιβαλλοντικών Όρων για τις εγκαταστάσεις βιολογικού καθαρισμού του Συνδέσμου Οινοφύτων - Σχηματαρίου με α.π. 111868/20-8-98 της Διεύθυνσης Περιβαλλοντικού Σχεδιασμού της Γενικής Διεύθυνσης Περιβάλλοντος του ΥΠΕΧΩΔΕ
3. Η Ανανέωση – Τροποποίηση της ΑΕΠΟ 111868/20-8-98, με α.π. 93210/9096/08/30-1-2009, από τη Διεύθυνση Περιβάλλοντος και Χωροταξίας της Γενικής Διεύθυνσης Περιφέρειας της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδος

Αξιότιμοι κύριοι,

Ο Συνήγορος του Πολίτη έλαβε αναφορά από τους παραπάνω συλλόγους και πολίτες με την οποία, διατύπωσαν τη διαμαρτυρία τους διότι δεν έχει ακόμη απαντηθεί η αίτηση την οποία υπέβαλαν στο Δήμο Οινοφύτων στις 11-6-2008.
Στη συγκεκριμένη αίτηση οι αναφερόμενοι ζήτησαν να ενημερωθούν για θέματα αρμοδιότητας του Δήμου Οινοφύτων όπως επίσης, ζήτησαν και την παροχή, από πλευράς του Δήμου, σχετικών στοιχείων που αφορούν τη διάθεση των συλλεγομένων απορριμμάτων του Δήμου, καθώς και φωτοαντίγραφα από άδειες, εγκρίσεις, μελέτες και χημικές αναλύσεις που αφορούν την κοινή Μονάδα Επεξεργασίας Λυμάτων των Δήμων Οινοφύτων και Σχηματαρίου.
Τα στοιχεία αυτά δεν δόθηκαν από το Δήμο στον παραπάνω σύλλογο, ούτε και στο Συνήγορο του Πολίτη ο οποίος τα ζήτησε με το σχετικό 1.
Κατόπιν αυτού, στις 29/09/2009 οι ειδικοί επιστήμονες του Συνηγόρου του Πολίτη Σωτήρης Στασινός και Δημήτρης Βελαώρας προχώρησαν σε μη προειδοποιημένη αυτοψία στην παραπάνω Μονάδα Επεξεργασίας Αποβλήτων και σε κεντρικό αντλιοστάσιο συλλογής λυμάτων του Δήμου Οινοφύτων, που βρίσκεται εντός της πόλης των Οινοφύτων.
Σας διαβιβάζουμε τα αποτελέσματα της αυτοψίας αυτής.
Ο έλεγχος έγινε με βάση τους εγκεκριμένους περιβαλλοντικούς όρους του σχετικού 2, οι οποίοι έχουν ανανεωθεί και βρίσκονται σε ισχύ, τροποποιούμενοι μόνο ως προς τον όρο δ.26 από το σχετικό 3.
Από τη συνημμένη αυτοψία προκύπτουν τα εξής συμπεράσματα:
Η διάθεση των επεξεργασμένων λυμάτων λαμβάνει χώρα στον ποταμό Θερμιδώνα ο οποίος εκβάλει στον ποταμό Ασωπό. Τα όρια διάθεσης (όρος β, βλ. σχετικό 2) είναι ιδιαιτέρως αυστηρά (BOD5<10 mg/l, SS<10 mg/l, N<10 mg/l, P<2 mg/l, επιπλέοντα, λίπη και έλαια=0) λόγω ακριβώς και της σπουδαιότητας του τελικού αποδέκτη.
Εν όψει των ανωτέρω (βλ. τις αναλυτικές επισημάνσεις της αυτοψίας για παραβίαση των σχετικών περιβαλλοντικών όρων) θεωρούμε ότι από την προβληματική λειτουργία της Μονάδας Επεξεργασίας Λυμάτων/Βοθρολυμάτων των Δήμων Οινοφύτων και Σχηματαρίου και την υπερχείλιση των λυμάτων στο κεντρικό αντλιοστάσιο του Δήμου Οινοφύτων προκαλούνται κίνδυνοι για τη δημόσια υγεία.

Από την κατάσταση της Μονάδας Επεξεργασίας Λυμάτων/Βοθρολυμάτων, καθίσταται εμφανές ότι στη Μονάδα, για μεγάλο χρονικό διάστημα (και έως και σήμερα), δεν πραγματοποιούνται οι διεργασίες της εσχάρωσης, απολίπανσης, εξάμμωσης, απονιτροποίησης, αποφωσφόρωσης, διήθησης, χλωρίωσης και αποχλωρίωσης και συνεπώς είναι προφανές ότι δεν έχει τη δυνατότητα, εξ υπαρχής, να εκπληρώσει τα παραπάνω αναφερόμενα τεθέντα όρια επεξεργασμένων λυμάτων, ακόμη και αν λειτουργούσαν τέλεια τα υπόλοιπα στάδια επεξεργασίας αποβλήτων (δεξαμενή αερισμού και καθίζησης, ανακυκλοφορία ιλύος).

Επίσης, για αρκετά μεγάλο χρονικό διάστημα, άγνωστο ακριβώς πόσο (σύμφωνα με τον αναφερόμενο για πολλούς μήνες) δεν λαμβάνει χώρα και ομαλή προσαγωγή λυμάτων στην εγκατάσταση λόγω της βλάβης κεντρικού αντλιοστασίου ανύψωσης στο Δήμο Οινοφύτων (βλ. παραπάνω). Σημειώνεται ότι, σύμφωνα με το σχετικό 2, απαγορεύεται η αποκλειστική τροφοδοσία βοθρολυμάτων στην εγκατάσταση αλλά είναι υποχρεωτική η - υπό αναλογία - συνεπεξεργασία των βοθρολυμάτων με λύματα, στη ΜΕΑ. Το γεγονός αυτό θα εξασφάλιζε την αραίωση των εισερχομένων βοθρολυμάτων με στόχο την εύρυθμη λειτουργία της ΜΕΑ (αν, φυσικά, ελάμβαναν χώρα και όλες οι παραπάνω αναφερόμενες μη πραγματοποιούμενες διεργασίες).

Τέλος, η απουσία συνεχούς παρακολούθησης της λειτουργίας της ΜΕΑ αποτελεί πολύ σημαντικό πρόβλημα.
Κατόπιν των παραπάνω επισημάνσεων καταλήγουμε στο συμπέρασμα ότι, όπως ήδη αναφέρθηκε, η ΜΕΑ, λόγω της έλλειψης και της μακροχρόνιας βλάβης/στάσης λειτουργίας Η/Μ εξοπλισμού, και της έλλειψης μόνιμου προσωπικού, λειτουργεί επί μακρόν χωρίς να έχει τη δυνατότητα να παράγει πλήρως επεξεργασμένα απόβλητα.

Παρά ταύτα, ο Σύνδεσμος εξακολουθεί να δέχεται βοθρολύματα (υπήρχε συνεχής ροή βυτιοφόρων καθ’ όλη της διάρκεια της αυτοψίας) εν γνώσει του ότι δεν είναι δυνατόν η εν λόγω ΜΕΑ να τα επεξεργαστεί σύμφωνα με τους εγκεκριμένους περιβαλλοντικούς όρους.
Εν όψει των ανωτέρω, και της προφανούς σύνδεσης της λειτουργίας της Μονάδας Επεξεργασίας Αποβλήτων και του κεντρικού αντλιοστασίου ανύψωσης με τη δημόσια υγεία, επιφυλασσόμαστε των περαιτέρω ενεργειών μας και σας καλούμε εντός 5 ημερών από τη λήψη της παρούσης επιστολής να μας διαβιβάσετε τις απόψεις σας για τα παραπάνω και να μας ενημερώσετε για συγκεκριμένες ενέργειες στις οποίες έχετε προβεί για την αντιμετώπιση των προβλημάτων που αναφέρθηκαν, αποστέλλοντας μας το σχετικό αποδεικτικό υλικό.
Παραμένουμε στη διάθεσή σας, τόσο εγώ όσο και οι συνεργάτες μου, για οποιαδήποτε περαιτέρω πληροφορία ή διευκρίνιση θελήσετε.

Με τιμή
Χρύσα Χατζή
Βοηθός Συνήγορος του Πολίτη

Δεν υπάρχουν σχόλια: