Ο ευρωπαϊκός στόχος, τον οποίο συνομολόγησε η Ελλάδα, για μείωση των θυμάτων τροχαίων δυστυχημάτων κατά 50% τη δεκαετία 2000-2010, ήδη αποδεικνύεται άπιαστος. Ταυτόχρονα, οι πλέον ευπαθείς ομάδες του πληθυσμού, όπως είναι τα παιδιά και οι πεζοί, καταγράφουν μεγάλο αριθμό θυμάτων.
Σύμφωνα με το Παρατηρητήριο Οδικής Ασφάλειας του ΤΕΕ, οι νεκροί από τροχαία δυστυχήματα στη χώρα μας εξακολουθούν να είναι σε επίπεδα άνω των 1.500 ετησίως (τελευταία καταγραφή αναφέρει 1.520), όταν το επόμενο έτος - 2010 - θα έπρεπε να έχουν περιοριστεί κάτω των 1.020 για να επιτευχθεί ο κοινός ευρωπαϊκός στόχος.
Παράλληλα, τα παιδιά και μάλιστα ως πεζοί, αναδεικνύονται από τις ευπαθέστερες ομάδες του πληθυσμού. Είναι χαρακτηριστικό ότι το πρώτο οκτάμηνο του 2009 και μόνο στην Αττική, 4 παιδιά ηλικίας μικρότερης των 17 ετών σκοτώθηκαν και 112 τραυματίστηκαν καθώς παρασύρθηκαν από οχήματα. Μόλις την προηγούμενη εβδομάδα καταγράφηκαν 3 βαρείς τραυματισμοί παιδιών ηλικίας από 15 ετών και κάτω.
Κατά το Παρατηρητήριο Οδικής Ασφάλειας του ΤΕΕ τα στοιχεία αυτά καταδεικνύουν την έκταση της οδικής (αν)ασφάλειας στη χώρα μας, αλλά δυστυχώς επιβεβαιώνουν επίσης, ότι τα τελευταία χρόνια ελάχιστα πράγματα έγιναν προς την κατεύθυνση του περιορισμού των θυμάτων τροχαίων.
Το ΤΕΕ, εδώ και μήνες, επεξεργάζεται ένα σύγχρονο και ρεαλιστικό στρατηγικό σχέδιο για τον περιορισμό των τροχαίων, το οποίο θα καταθέσει σύντομα τόσο στην Κοινή Γνώμη, όσο και σε εμπλεκόμενους φορείς προς διαβούλευση, πριν το υποβάλλει στην κυβέρνηση προκειμένου να αποτελέσει ένα «εργαλείο» στη χάραξη μιας νέας αποτελεσματικής και αξιόπιστης πολιτικής, με δέσμη άμεσων και, προπαντός, ρεαλιστικών μέτρων.
Η Νύχτα Μετά #3
Πριν από 3 χρόνια
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου